Hej SHN- gruppen!
Jag är ny här och har precis genomgått natt 6 av kuren.
Gabriel (7 månader)har sovit i sovrummet med mig och Ammats i sömn varje gång han vakna. Som hände allt för många ggr under natten.
Pappa sov på soffan.
Det fungerade till slut inte längre. Saknade min partner och både jag och Gabriel led av sömnbrist.
Så han blev flyttad till sin egen spjälsäng i eget rum.
Gabriel ska sova från 19-07, men det har blivit från natt 5 att han vaknar omkring 6:00. Vilket är en stooor förbättring och är så glad för det.
Men Han låter väldigt ledsen när han vaknar så jag startar med och ramsa. Så blir det värre så går jag in och buffar honom tills han är lugn.
Går sedan ut med ramsan.
Han gnäller i ca 30 min.
Där prövar jag få in bekräftelse ramsan.
Men han fortsätter gnälla ändå.
Så jag låter honom vara tills han somnar igen.
Vill bara veta om jag gör rätt här?
Jag måste väcka honom efter varje lur.
Han blir gnällig men väldigt kort tid när han blir väckt och verkar trött. Speciellt efter förmiddagsluren (45min). Borde den bytas med eftermiddagsluren(1,5 timme)? Hur lång tid tar det innan vilostunderna sitter?
På dagen är han socialt delaktig i nästan allt jag gör.
Men prövar och ha han liggandes på magen när vi leker. Men han blir frustrerar och vill att jag ska ta upp honom i sittande position.
Vi prövar ligga på rygg i vår säng (mammas och pappas) där tycker han det är kul att åla sig.
Ska jag fortsätta med det istället?
Vill också fråga om mitt schema ser rätt ut?
7:00 ammas
7:15 gröt ca halv dl
9:00-9:45 FM-lur (45min)
10:30 lunch halv mosad banan med katrinplommonspure
12:00-13:30 EM- lur (1,5 timme)
14:00 mellis
ibland gröt, ibland mat vi själva äter
16:00-16:20 powernap (20min)
17:30 middag (här äter han som mest)
Det vi äter
18:00 bad, välling, tandborstning på sina två tänder
19:00 godnatt
Ca20 min leker vi rätt vilt innan han ska sova som får han till att skratta mycket. Så går alltid i säng glad.
Men blir arg så fort jag lagt honom. Kan det bero på att han inte vill att det roliga ska ta slut?
Brukar ta 10-20 min innan han somnat.
Är det ok eller är det något jag inte får förmedlat ordentligt till honom?
Väldigt tacksam för svar
Mvh Gabriels mamma