Nu på torsdag ska vi kura Louis!
Jag håller på att läsa och läsa för att vara helt på det klara med allt kring kurningen... innan vi startar skulle jag vilja fråga några saker.
Vårt dagsschema är frågan om vad vi kan göra med sista luren som vi haft mycket problem med det senast. Kanske för att vi inte nattar honom på rätt sätt och allt blir bättre när vi kurat. Men den skiljer sig så från de andra 2 lurarna då han somnar på snabbt och vi nästan alltid får väcka honom. Medans den sista går inte att få honom att somna och han är jättearg. somnar han så är det ytterst ytligt men om han sover i famnen så kommer han ner i ro. Så är det inte på nån av de andra 2 lurarna. Så min fråga är ska vi göra nån korrigering i schema eller hålla det nu när vi ska kura?
Louis är väldigt aktiv kille som kröp väldigt tidigt, stod vid 5,5 månader och går nu utmed och håller i sig i olika saker och förflyttar sig mellan dem nu vid 7,5 månaders ålder. Så det är full rulle på honom hela tiden...Så går ju åt mycket energi
07 vakna
07.30 gröt i massor
08.45-9.30 sova 45 min
11 lunch
11.45-13.15 sova 1,5
14.30 mellis/gröt
15,30-16 sova 30min
17.30 kvällsmat
bad bus kvällsslurk
18,30 välling
19 sussa natt
Han vaknar massor på natten, jag har ammat ibland och sen försökt på alla sätt att få honom att somna och ibland varit vaken 1-2 timmar på natten vissa nätter. Ja det är riktigt stökigt och verkligen tajm för kurning. Kanske är det det som strular till det eller ska vi göra någon korrigering i schemat? Tacksamma för tips.
Sen vad det gäller sovställning som vi ska köra vid kurningen? Louis sover mest på sidan, ibland på rygg och ibland på mage på knäna men sidan mest skulle jag säga. Hur gör vi med tillrätta läggandet till kurningen? Tänker på det där med att lägga händerna uppåt och buffningen och solfjäder. Jag brukar idag när jag lägger honom hålla på höft och axel med ett lätt tryck precis innan han somnar in men fattar ju hur stökigt det kommer bli på kurningen då Louis är ett litet muskelpaket till kille
Tacksam för att ni är här