Då var man tillbaka här efter några års uppehåll (ca 7 år för att vara lite mer exakt, jag har dock varit inne och läst en del igenom åren)
Minns inte mitt senaste användarnamn så det fick bli en ny profil...
Nu har lillebror Hugo kommit till oss och han blir 8 veckor idag. SM har vi kört sen han var 4 veckor. Det har strulat en del med maten tyvärr. Ammade på heltid tills Hugo var 3 veckor och deltid till 6 veckor. vid 6 veckors ålder började vi misstänka mjölkproteinallergi (som även storebror hade tills han blev 3 år) och började ge mjölkfri ersättning helt och hållet. Sen dess blir det bättre för varje dag och tiden mellan målen blir längre och längre ( från att ha varit ca 2 timmar imellan är vi nu uppe i, oftast, 2.5 - 3 timmar).
Den 28/8 blir Hugo 2 månader och jag känner att det är dags att så smått börja med schema som vi sen kan spika. Vi lämnar storebror i skolan vid 8,20 och hämtar vid 13,40. Vid hämtning tänker jag att jag får flytta över Hugo från sängen till bilstolen sovandes så får han fortsätta sova i bilstolen, detta funkar bra idag. De stora barnen går och lägger sig kl. 20 men jag tänker att vi flyttar deras läggning till 20,15 istället (Vilket de bara kommer att bli lyckliga över, 15 minuter extra kväll liksom
Här kommer då mitt förslag på schema... vad tror ni? Ser det bra ut? Sömnen är 15 tim & 45 min men då finns det även plats för en minilur på 5-20 minuter till kvällen om det skulle behövas.
7.00 Godmorgon
7.30 Mat
8.45-10.15 Sova 1h 30min
11.00 Mat
12.15-14.45 Sova 2h 30 min
15.00 Mat
16.45-17.30 Sova 45 min
18.00 Mat
19.30 Nattslurk
20.00 Godnatt Sova 11h
(04.00 Nattmål)
Har idag varit och köpt andningslarm och lagt honom att sova på mage istället för på sidan. Har redan sett en klar förbättring av hans sömn under de gånger han har sovit idag