Så tacksam att denna sidan finns kvar 10år sen jag var här när jag kurade min dotter. Nu har jag fått en son och känns som jag glömt allt med sova hela natten och hur jag ska lägga upp det med Louis.
Jag behöver hjälp med dagsschema och även hur jag får honom att sova bättre på nätterna. Men min fråga är om jag ska kura honom nu? Han helammar och äter en ca 3 ggr på natten som jag antar att är för mycket i denna åldern. Kan jag kura om han äter på natten eller ska jag vänja av honom med det?
Problemet är att han äter väldigt lite och väldigt korta stunder har svårt att få honom att äta mycket och länge. Han är dock en stor och stark kille med stor nyfikenhet på att upptäcka livet.
Så här ser hans schema ut nu:
Vakna kl. 6 eller 7
Vaken 2 timmar och sen sover mellan 1timma-30 min. Så kör vi hela dagen. Så vi styr nästa napp efter när han vakna från sin tidigare napp men känns som det borde styras upp till något bättre? (sover i vagn eller sängen beroende på vad vi gör)
Sen lägger han sig vid kl. 19
Då nattar vi honom i vår säng genom att ligga bredvid så jag har inte kört kurning ännu. Men känner att det börjar bli dags. Har funkar bra med att han somnat lätt och sen bara ätit ca 22,01 och 6 på morgonen och somnat om direkt. Dock har han nu börjat bli trixig att natta och även vaknar på natten och är klarvaken, inte skriker utan vill leka ligger och pratar och kravlar omkring.
Om några veckor ska han få eget rum. Min plan var att göra kurningen då och även sluta amma på natten och sluta med napp? Eller hur ska jag göra tycker ni?
Ni hjälpte mig så fint med Simone min dotter som nu är 10år och sover så fint på nätterna tackvare all hjälp från er med att kura henne för många år sedan.
Så tacksam för hjälp