Jag är i stort behov av hjälp då jag är påväg att falla ihop av trötthet och utmattning och jag känner att jag lixom inte njuter alls av mina barn juat nu vilket är skittrist
Jag har Elena 2 år och Anthony 40 dagar och jag har försökt följa standardmodellen så gott det går med Anthony sen han var 2 veckor.
Vi bor utomlands och jag kan tyvärr inte få tag i boken så jag har följt bäst jag kan genom att använda mig av forumet och sammanfattningen.
Jag ammar så mycket det bara går, rapar, matar mer, rapar, byter blöja, leker lite, matar lite till och fyller på med ersättning om jag känner att han inte blev tillräckligt mätt ( han gnäller och grinar och letar efter tutten och suger på sina fingrar och händer) och allt detta inom ramen av 1.5 -2 h (förlänger lekandet mer efter maten för att få till 2h).
När jag väl lägger honom så somnar han oftast av sig själv på mage och allt är frid och fröjd, 1h går och lite ljud hörs ifrån rummet, grymtande och pruttar och harklande men jag ignorerar tills det att han börjar gråta då går jag in och vagnar.
Vagna får jag göra minst 4 ggr för att få honom att lugna sig och förhoppningsvis somna om, den gången jag tar upp honom är när gråtet blir hysteriskt och han blir helt röd och tappar ljudet då är det lixom något obehag som att han behöver rapa och i vissa fall är det hunger. Jag hinner oftast inte med något på dagarna då han skarvar
Mitt problem är, hur mycket är mycket mat? Jag matar o matar och trugar och ger ersättning vilket ibland får honom att kräkas för att han är så mätt och under tiden jag tvättar honom så börjar han gnälla och gråta för att han vill äta mer och då får han mer, han äter en snutt och sen somnar han igen.
På dagen går det relativt ok i jämförelse med natten, som håller på att ta kål på mig. På natten vaknar han så mycket, som varje timma eller en och en halv och är vråål hungrig och det tar tid för han kräks ibland och bajsar så man måste självklart byta kläder o rengöras för att sen bli vrålhungrig igen och vilja äta.
Det känns som om hans måltider är.lite för utspridda, det är.lixom.inte en ordentlig måltid utan flera små inom 1.5h och jag undrar om inte detta gör att han fortsätter vara hungrig? Ska han hålla på att äta i 1.5h med undantag för blöjbyte och umgänge?
Hur ska jag få honom att sova? Hur får jag honom att sova 3h minst på natten? Och inte hålla på i timmar för han vaknar ju efter 1h igen så jag är alltså nästan vaken ffrån 01 till 07 och det är inte hållbart, jag orkar inte mer.
Jag vet inte vad det är för fel jag gör eller vart jag tappat taget men jag måste.göra något för att fixa detta för varken jag eller Anthony sover ordentligt och han känns hela tiden som om han är så olycklig och ledsen och det är säkert för att han inte sover bra.
Nu blev d jäkla långt men jag är desperat!
Jag uppskattar verkligen alla tips jag kan få och tack på förhand!