TRÄNING 2018

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: TRÄNING 2018

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men så tråkigt anna :( Inte kul när sånt där bara kommer, som skatten där. Och affärerna sen, det är inte lite efter-jul-lugnt fortfarande då? Hoppas det lossnar snart. Bra att du har tagit ut frustrationerna på träningen :D Verkligen en bra vecka där!

Kul att det går bra för dig, TorsMamma, och att du är igång igen. Känn efter riktigt noga nu, så det inte blir för mycket.

Min vecka:
Tis: Crosstrainer 30 min
Ons: Styrka, hela kroppen, F&S
Lör: PW 1 h i snöoväder :lol:
Sön: Styrka, överkropp, hemma

Nä, nu har jag tappad iPad:en två gånger i ansiktet för att jag somnat till. Dags att släcka lampan. Godnatt!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack tjejer...
Det brukar inte vara "efter-jul-lugnt". Jag släpper mina vårnyheter då, och det "ska" vara mycket att göra vid denna tiden!
Jag är rädd. :shock: Det kom så plötsligt denna dipp och från ingenstans!

6 pass även denna vecka:
Mån: cirkel i grupp
Tis: 20 armhävningar, 20 knäböj, 20 burpees, 20 situps med vikt x 5
Tors: 25 kcal airbike, 50 utfall med vikt, 25 kcal airbike, 50 rygglyft, 50 kcal airbike, 50 situps med vikt, 25 kcal airbike, 50 boxjumps, 25 kc air.
Fre: Veckans pass i grupp. 6 minuter av: 6 hängande knees to elbow, 8 burpees, 10 kb-swings. Vila 2 min. Allt x 3.
Lör: powerwalk
Sön: Veckans pass - samma som i fredags - fast själv.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Men Anna raring då! :heart: Nu blir jag lite rädd för din skull med! :shock:

Bra jobbat med träningen dock! :D

Jag har kört 1 tim tis och dubbelpass igår totalt 3,5 tim (inkl. stretch) Lite mör i kroppen idag. Men skönt.

GulligaA, hur har det gått för dig?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Min vecka:

Mån: Styrketräning, underkropp, F&S. Det går bättre att träna benen tungt på ett gym. Hemma har jag skivstänger, men ingen "ställning" till dem, och jag får inte upp så tunga vikter över huvudet att det blir riktigt tungt vid t.ex. benböj. Hade träningvärk i fyra dagar :shock:
Fre: Styrka, hela kroppen, hemma.
Sön: Styka, hela kroppen, hemma.

"Bara" tre pass, känns ok ändå. Mycket styrka, det gillar jag :D Sen måste jag strikta till min kost, magen jävlas för mycket med mig och det gör att jag tappar ork och då blir det ingen träning av.

Bra tränat, tjejer. Ja du, anna, kommer inte på något att säga för att trösta, hur det brukar ligga till vet du ju bästa själv. Men jag hoppas och håller tummarna för att det kommer igång igen snart [-o< :heart: Det är inte mer än rätt så hårt som du jobbar!!

Ta hand om er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hm, svårt att få till mer än tre pass...

Tis:Styrketräning, hela kroppen, F&S
Fre: Crosstrainer 25 min
Sön:Styrketräning, hela kroppen, hemma

Ok ändå. Men nu jobbar jag för mycket igen :x Att det ska vara så svårt! Jag måste öva på det här med att säga nej. Nej nej NEJ :evil:

Om ett par veckor ska jag vara med på Spin of Hope, med ett lag från jobbet. Jag som HATAR spinning. Man ska hålla en spinningcykel igång i 12 timmar, det kostar en summa som går till Barncancerfonden. Jag undrar om jag måste öva innan eller om det kommer funka ändå? En timme borde jag väl klara? Man får ju hålla sitt eget tempo, även om det är en ledare som kör lite.

Hoppas eran vecka varit bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

GulligaA : INTE hamna där igen med för mycket jobb! Du hade ju fått styr på det där efter samtal med chefen, var det inte så?
Var rädd om dig nu... [-o< Och säg NEJ!
Jag har aldrig provat spinning. Just för att jag tycker det ser så tråkigt ut! :) Men en timme klarar du alldeles säkert!

Jag körde 6 pass denna veckan också, har fortfarande alldeles för lite att göra :shock: :

Mån: Cirkel i grupp
Tis: Tabata. Rep, armhävningar, fällkniv, burpees. + 45 min snöskottning av blötsnö.
Ons: 20 step up på box med vikt, 20 kb-swings, 20 armhävningar x 5. Sedan 50/40/30/20/10 situps & rygglyft.
Tors: 1 min knäböj med kb, 1 min. fällkniv, 1 min. släde, 1 min. boxjumps x 4
Fre: veckans pass i grupp. Jobb 2 och 2. Hamnade i total HEL-SYNK med en tjej! Vi jobbade helt fantastiskt bra och jämnt ihop! SÅÅÅ kul!!!
10 min ground over head varvar med rodd i trx. Medan den ena gjorde sina 10 av varje vilade den andre.
20 min av upprepade varv 20 burpees (båda samtidigt), 30 armhävningar (delade 10/10/5/5) 40 kompissitups.
Lör PW

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

GulligaA, håller med Anna här. Nej nej nej NEJ, hem och öva, det får bli din träningsläxa tror jag. :wink:

Anna, hoppas hoppas hoppas det vänder snart. Vad skall du göra annars? [-o< [-o< [-o<

Jag har kört mina 3 pass. 1 tim tisdag och 3,5 tim söndag fördelat på 2 pass. Tjing tjong luftballong på er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

TorsMamma, jag VET inte vad jag ska göra annars! :o Det är ju det här jag verkligen ville göra i resten av mitt liv!! :shock: :(
Jag fortsätter träna ihärdigt i alla fall... Och vrålstädar huset parti för parti...

Mån: Cirkel i grupp + 50 min snöskottning
Tis: Förra fredagens veckans pass.
Tors: 1.500 m rodd uppblandat med massa annat.
Fre: Veckans pass i grupp.
Lör: Powerwalk
Sön: Mage/rygg-pass i grupp. Men det var lite "dåligt", så jag körde 20 min extra träning efteråt med 1 min av 7 olika rörelser x 2.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Jag körde tis 1 tim. Inget direkt mer på söndagen då jag blev förkyld. Men en prommis på söndagen tog jag. Sen skottade jag i över 2 tim idag. I morgon skall vi nog till klättercenter. Sportlov här nu. :D
Tor 2006

GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Anna, det måste vara något tillfälligt. Sådär snabbt tycker jag inte det kan svänga :? Snyggt tränat ändå, och lite bra med städningen :wink:

Tis: Crosstrainer 40 min
Fre: Styrka, hela kroppen, hemma.
Lör: PW med inslag av jogging. 5 km.
Sön: Slalom 2 timmar, sen styrka överkropp+mage hemma

I torsdags gjorde jag något riktigt kul med jobbet som hade kunnat blivit ett träningspass om jag hade haft ombyte med mig, men det var hemligt innan vad vi skulle göra och jag var inte förberedd. Prison Island hette det, och var ett ställe med massa olika celler med utmaningar. Lite som fångarna på fortet med gåtor, klättring, diverse labyrinter och krypandes i tunnlar med bollar. Som sagt hade jag inget ombyte, och vi skulle på restaurang sen, men några tog ut sig totalt :lol: Lite träningsvärk hade jag ändå dagen efter, det var himla skoj. Hoppas jag får tillfälle igen och är ordentligt utrustad då!
Sportlov här också, men först på torsdag blir vi lediga. Då blir det nog en del uteaktiviteter om det inte blir kallare än vad det redan är :shock:
Bra jobbat, tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

TorsMamma, typiskt att bli förkyld när det är sportlov!! Hoppas du blir frisk fort. [-o<
Du skulle nog inte skotta snö så länge och mycket med förkylning i kroppen kanske :shock: Det är TUNGT!!

GulligaA, ja, det kanske är tillfälligt...
Det var väl också de där 71.500:- till Skatteverket som gjorde att luft och motivation försvann...
Jag hade ju redan betalat 125.000:- under året till dem! Då kommer detta!?
Man undrar om det är VÄRT detta? Att få "betala" för att ha privilegiet att ha en låg lön och jobba varje vaken stund...
Jag har ju tyckt det! Att det är värt det! För friheten man ändå har, plus att man älskar det man gör! :heart:
Men nu... efter smällen och när det kommer så lite order att jag inte kan ta ut lön alls på flera månader! :shock:
Jag skulle nog helt enkelt behöva ha ett extrajobb på halvtid. En fast och trygg lön man vet kommer in.
För lägga ner vill jag absolut inte, så som jag har kämpat!
Ja, städningen är i alla fall bra!! :) Har slarvat med det där under/bakom/mellan en längre tid. Lister, dörrar, foder etc...

Vilken vecka du gjort! =D> =D> =D>
Och vad ROLIGT det där lät som ni gjorde!! Så du menade att du kröp runt i finkläder då alltså?? :shock: :lol: :lol:
Det får du göra om med träningskläder! :) Synd de inte sa det från början!
Jag var med om något liknande för många år sedan. "Fångarna på gården" hette det och det var jättekul!!!

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)
6 pass:

Mån: cirkel i grupp
Tis: 6 min knees to elbow, 8 burpees, 10 kb-swings x 3 + 100 situps.
Ons: You are your own gym, hemma. Tabata core + Tabata armar.
Tors: Förra fredagens veckans pass
Fre: Veckans pass i grupp
Sön: 20 armhävningar/ 20 knäböj/ 20 burpees/ 20 situps m. 10 kg viktplatta. x 5

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Två pass denna vecka bara :(
Tors: Styrka, hela kroppen, hemma
Lör: Styrka, hela kroppen, hemma

Jobb, kalas, släktbesök, kallt och allt annat man kan skylla på :oops:

Bra vecka, anna. Du kör hårt som vanligt :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj! :D

Eh.... Så det blev klättring med sonen på Tisdagen. Promenad 2 ggr och lite mycket lugn karate i går 2 tim. Inte mycket men något. Nu ut på promenad. :D

Ha den bästa veckan! :heart:
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)
TorsMamma & GulligaA, bättre något än inget, eller hur?

Jag bara måste göra ett separat inlägg om dagens veckans pass i grupp! :shock: :shock: :shock:
HJÄLP!!! :o
Allt skulle göras i ordning.
Man fick inte gå vidare innan man var klar med en övning. Man fick pausa om man behövde, men PUH!!! :shock:

100 dips
90 burpees (!!!)
80 utfallssteg med vikt.
70 knäböj med vikt.
60 situps
50 Kettlebellswings
40 armhävningar
30 fällkniv
20 mountainclimbers
10 upphopp med vikt.

Jag kan inte säga annat än att man får utmana sig själv på dessa ledarledda veckans pass!

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"