Hjelp meg med argumenter!!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
theresemor

Hjelp meg med argumenter!!

Inlägg av theresemor »

Jeg møter mye motstand fordi jeg har min datter (3 år til sommeren) hjemme og ikke hos dagis. Har en gutt på 15 mnd også. Mange sier det er dårlig gjort å holde henne borte fra dagis, for der er det morsommere og være. De sier hun har godt av å være med andre barn ikke sin mor og lillebror :cry:
Hva skal jeg si til mitt forsvar? Har dere noen knallgode argumenter? :roll:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag känner igen det där... :cry:
I början körde jag bara med lite lama argument, men i slutet blev jag mer och mer bestämd. Jag VISSTE ju att detta var BRA!
Jag spände ögonen i dom som tyckte saker och sa "-Jag tror det är BRA för barnet att vara hemma, det ger en enorm trygghet att få tillbringa de första åren hemma. Jag växte själv upp så, och mina kompisar också, och den tryggheten vill jag ge mina barn"

Då brukade dom tystna.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Kit

Inlägg av Kit »

anna, det där torde övertyga vem som helst! =D> (kan nästan se dig!) :lol:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
theresemor

Inlägg av theresemor »

Takk for svar! Du har helt rett!! Det verste er når de mener man gjør noe feil mot barnet når man faktisk er hjemme for det er til barnets beste. Blir så sint :evil: Kanskje jeg skal svare litt mer bestemt ja, så blir de stum. :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ett argument till jag körde med var att jag ju faktiskt såg till att Clara (för det var henne dom störde sig på som var "tvungen" att vara hemma tills hon var drygt 4 år) fick träffa jämnåriga kompisar någon dag i veckan.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"