19.11 godnatt och börjar buffa. Han gymnastiserar och säger mm aa. Inte sur eller arg. Buffar 5 min tills han är tyst och avslappnad.
19.16 ramsar ut. Han ligger och pratar.
19.22 blir han helt tyst. Bekräftar. Hör att han ff är vaken på andningen i babyvakten.
19.26 börjar "mmma" lite grann. "Prat".
19.28 tyst. Bekräftar.
19.31 mmmar en gång
21.26 gnäller till (men de va bog i sömnen) går in å buffar å ut med ramsa och han gör inte ett ljud ifrån sig.
Ca 22.20 vaknar. Jag går in och buffar och eftersom den första buffen inte blev en sån lång så körde jag på här. Kollade ej klockan innan jag gick in men gissar att jag buffade ca 30 min.
22.54 slappnar av och är tyst. Går ut med ramsa. Gnäller.
22.56 tyst, bekräftar. Börjar gnälla/prata lite.
22.58 tyst. Bekräftar.
23.00 gnäller, skriker/frågar. Låter lite ledsen. Blir mer gnäll prat efter ett par minuter. Frågar men är hyfsat lugn. Jag avvaktar ett slag.
23.04 han verkar inte kunna bestämma sig om han ska somna eller fortsätta fråga. Tyst emellanåt. Gnäll emellanåt. Tycker inte han är tillräckligt upprörd för en påminnelse?
23.06 går igång mer. Sen tyst några sekunder. Går igång igen.
23.08 påminner. Han lyssnar lite i början, men får igång igen snabbt.
23.10 han är sååå trött men vågar inte sova. Skriker men tystnar korta stunder emellanåt.
23.11 påminner. Lyssnar liite i slutet men nu är han riktigt upprörd.
23.12 tystnar.. snuttar på något.
23.13 går igång igen.. snuttar.. går igång..
23.14 går in, han har vänt sig till rygg buffar i 13 minuter.
23.27 ut med ramsa. Gnäller lite
23.28 Pratar lite.
23.35 tyst. Bekräftar.
23.38 mmmar
23.42 börjar gnälla lite grann.. ska han aldrig somna om?!
23.46 smyger in, han är på rygg! Vänder och smyger ut som att jag aldrig var där.
23.48 trött gråt/gnäll/skrik
23.50 påminner utan större framgång.
23.55 han tystnar en kort stund. Han är såå trött!! Gnäller.. tystnar..
23.57 jag påminner och han skriker åt mig.. jobbar jag för lite?
23.58 in och buffar kort. Han blir tyst så fort jag tar i honom. Skriker åt ramsan påväg ut.
00.01 påminner utan större framgång.
00.02 tvärt tyst.
00.03 bekräftar. Tyst. Säg att han somnade nu då?!
00.07 går igång igen! Är detta "normalt"??
00.08 in och buffar lugn.
00.10 Ut med ramsa, tyst.
01.04 gnäller till. Avvaktar om det kommer en fråga?
03.09 vaknar. Buffar kort, mer som en markering eftersom han va tyst och fortsätter jag tror jag han hinner börja skrika och då får jag stå i en evighet. Ramsar ut. Han stökat runt. Vänder sig säkert till rygg....
03.13 han är vaken men inte missnöjd
03.15 smyger in å kollar läget, rygg! Vänder tillbaka och smyger ut. Han gnäller lite.
03.20 gnäller. Smyger in å kollar läge=mage. Bra. Smyger ut och påminner. Gör varken av eller till. Fortsätter gnällskrika. Hoppas inte denna omgång ska ta två timmar!!
03.26 påminner. Skiter väl han i.
03.29. Buffar kort tills han blir tyst och stilla. Ut med ramsa. Han går igång direkt när jag slutar buffa. Känns inte som att nåt går hem!
Gnäller/skriker med några tysta små pauser.
03.36 kollar läget i smyg först=rygg. påminner. Jag har ingen lust att han ska vara vaken 2 timmar denna gång! Han är inte hysterisk. Men inte glad heller.
03.41 buffar lugn och tyst. Han är tyst under ramsan ut. Börjar gnälla/prata lite. Mkt lugnare än innan.
03.49 har vart hyfsat tyst en stund men nu börjar han gnälla igen. Svårt att veta hur man ska jobba när han inte är hysterisk, men ändå inte ger sig..
03.51 nu blev det tyst igen...
03.53 bekräftar. Tystnad. Tänker han sova nu tro?
03.59 börjar låta igen.. lite gnäll, tyst emellanåt. Suckar. Bökar.
04.03 börjar gnälla/stånka. Han e lite sur..
04.06 påminner. Han går igång ännu mer.
04.08 går in. Ryggläge! Vänder och buffar lugn 2 minuter. Börjar gnälla under ramsan ut.
04.15 påminner. Inget han tar till sig.
04.20 tyst. Bekräftar. Tystnad...
04.32 bekräftar igen. Tystnad
04.41 gnäller till lite
05.29 gnäller till
06.18 vaknar, nöjd. (Pratar). Buffar kort och går ut med ramsa. Han pratar.
06.24 det blir mer och mer gnäll/skrik
06.32 påminner. Ger inga resultat.
06.34 går in, vänder till mage, buffar 3 minuter. Han är inte hysterisk men känns inte som att han svarar på buffen och jag blir rädd att bli stående för länge. Slutar i en tyst paus.
06.37 ut med ramsa. Han gnäller men är inte hysterisk. Stånkar och stönar. Vill så gärna få honom att somna om innan kvart över men de känns inte som att det kommer hända.
06.41 tyst. Gnäll. Tyst. Gnäll. Prat. Tyst. Prat.
06.43 gnäller. Nyser. Gnäller. Tyst. Gnäller.
06.46 påminner. Han hulkar till under ramsan. Sen fortsätter gnälla som innan.
06.50 in, vänder till mage, buffar kort, ut med ramsa. Ingen effekt. Han kör på som innan.
06.55 påminner x6. Han tystnar på sista men går igång direkt igen.
06.58 in, vänder till mage, buffar kort. Han går igång på ramsan ut.
06.59 kort tystnad. Gnäller. Tyst. Gråter. Tyst. Gnäll. Skrik.
07.04 in och vänder till mage. Går ut och påminner x8. Han tystnar på slutet men går igång direkt efter.
07.08 in, vänder till mage, buffar tyst. Han är tyst under första delen av ramsan ut sen går han igång.
07.11 skriker. Ramsar x6. Han tystnar lite på slutet men går igång innan den är slut. Inte hysterisk men förvirrad.
07.15 ramsar x6, han tystnar på slutet men går igång igen när den är slut.
07.19 tar upp i en tyst paus
Känns inte som att jag alls fick kontakt eller att buffen hade den effekt man vill ha.
Vad tycker ni?
Sen har jag en fråga! Han vänder sig till rygg heeeela tiden, hur ska jag tackla detta?? Natten som förflöt fick jag ju ändå gå in men den som följer sk jag ju hålla mig utanför..
Storebrors natt va mycket bättre än såhär, men man kanske inte ska jämföra.. känner mig lite uppgiven nu bara...