aktivitet mitt i sovpass?
-
Lotta Sthlm
aktivitet mitt i sovpass?
hej på er! jag undrar hur ni skulle göra om man har en aktivitet som börjar kl. 12.30 och barnets sovpass är mellan 12 och 13.30
KRAM
-
Lotta Sthlm
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Har inget bra svar, men måste bara undra över det sista inlägget "gå på aktivitet vid annat tillfälle". Man måste väl kunna vara flexibel och inte missa roliga aktiviteter för sig och sitt barn även om man har ett shcema? Missförstå mig inte, vårt liv har blivit SÅ mycket enklare, roligare och mysigare sedan vi införde schema och körde SHN och jag vet att det är viktigt att schemat följs om detta goda ska fortsätta. Men om Lotta har haft schema sedan hennes dotter var 2 månader så måste hon väl nu kunna rucka lite på det utan att det stör allt för mycket, eller?
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Om man har fasta sovtider till vardags (och att barnet är väl inkört på detta) kan man bryta mot rutinerna utan problem, är min erfarenhet.
Hur länge pågår er aktivitet och när börjar nästa sovpass
/Lena
Hur länge pågår er aktivitet och när börjar nästa sovpass
/Lena
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start)
-
Lotta Sthlm
-
Fru Majsan
Jag har funderat på samma sak. Vi får bara inte lillkillens sovtider att gå ihop med vissa aktiviteter som vi ju vet att han uppskattar (sångstund på öppna förskolan, etc). Det vi har funderat på är om det inte kan vara ok att bryta schemat och låta honom sova andra tider exempelvis en gång i veckan och sedan ta upp det nästa dag igen. Det borde väl inte sabba sååå mycket om det bara sker någon gång ibland eller vad tror ni?
Mamma till Axel, född i april 2004.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
-
Gäst
-
Lotta Sthlm
hej på er! problemet att lägga henne vid 10.45 istället är ju att hennes fm sovpass ligger mellan 9 och 9.45, detta innebär ju att hon bara ska vara vaken i en timme innan det är dags att sova igen...
man kan inte "byta" passen så att lunchluren som i vanliga fall är 1½ timme blir 45 minuter (om jag lägger henne vid 11.30 istället ) och så lägger jag henne tidigare på em luren så att den blir 1½ timme istället för 45 min? eller är det att krångla till allt lite väl mycket ???
man kan inte "byta" passen så att lunchluren som i vanliga fall är 1½ timme blir 45 minuter (om jag lägger henne vid 11.30 istället ) och så lägger jag henne tidigare på em luren så att den blir 1½ timme istället för 45 min? eller är det att krångla till allt lite väl mycket ???
-
Gäst
Jag hade gett barnet kvartar åt båda hållen på de andra sovpassen (då blir de ju en halvtimme längre) och så hade jag bara kört en 45-minutare på det pass det kör ihop sig. Dessutom hade jag lagt en kvart tidigare på kvällen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".