Har en vild och väldigt aktiv onge som blir 6 månader nästa vecka. Han sover egentligen oftast bra på nätterna (får sätta in nappen 2-3 ggr bara) men vaknar tidigt (05!) och är väldigt svår att söva. Både dagtid & till natten.
Han är ännu inte kurad men jag börjar definitivt överväga det då det känns som att ju rörligare han blir desto svårare blir det. Bävar för den dag då han kan stå & gå, känns som stt vi kommer behöva många meter silvertejp för att hålla honom kvar i sängen hehe
Vi brukar få honom att somna i famnen eller i spjälsäng genom att vagga/gunga honom. Det tar allt mellan 15-45 min innan han verkligen sover. Han har liksom inte "tid" att somna känns det som.. så upptagen med allt annat!
Då jag själv är väldigt kvällstrött och morgonpigg gör det inte mig något att han också är det men att aldrig få sova längre än 05 är rättså tråkigt..
har tänkt mig ett schema ungefär såhär:
Natt 19-06.30
Vakna & frukost 06.30
Sova 8.30-09.15
Mellis 9.30
Lunch 11.30
Sova 12-14
Mellis 14.30
Sova 16-16.20
Middag 17
Sista kvällsmål 18.30
Natt 19
Knixet är att han är lite svår att få i mat, speciellt vissa dagar. Han vill bara ha en liten liten slurk ersättning och inget annat duger. Gröt till middag brukar gå bra. Så det känns som att han inte blir mätt men samtidigt blir han jättearg om man försöker ge honom mer.
Vad tycker ni om att kura honom? Verkar det vara rätt dör oss? Och är schemat okej isåfall?
Vill inte behöva ha ångest när man ska iväg/ska ha gäster för att allt cirkulerar kring hans sömn och hur svårt det är och att allt kanske går åt helvete liksom...