Tankar inför att börja kura!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sopransanna

Tankar inför att börja kura!

Inlägg av Sopransanna »

Hej!
Jag har innan skrivit under standardmodellen, späda barn och små. Charlie vår son är nu snart åtta månader och vi har kört SM från start. Allt funkade kanon till första rejäla förkylningen vid fem månader och sen dess har nätterna strulat. Jag har hållt i rutinerna och så men tyvärr har strulet på natten bara blivit värre och värre. I det hela fick han astmabesvär av förkylningen så det har säkert påverkat.
Vi har behållt nappen då det funkade med dottern men inser nog nu att den ska väck. Bara jag som tycker det är skönt att kunna ta till den vid gnäll.. erkänner! Men nu har vi kommit dit att allt som kan ge bättre sömn gör vi!

Det har varit stora förändringar för Charlie och oss senaste veckorna. Jag är operasångerska så började jobba för två veckor sedan så vi är i Malmö några dagsr varje vecka i en liten lägenhet. Där Charlie sover bredvid oss i resesäng. Han är med sin pappa när jag jobbar och det verkar funka bra. Lite mer gnällig än vanligt är han men tänker att det kan vara åttamånaders ångest.
Så här kommer vi ha det med vår boende situation i en månad till sen kommer jag bara åka för föreställningar och då kan resten av familjen vara kvar hemma.
Jag håller på och läser på inför sova hela natten och är laddad. Men kanske är det bäst att vänta tills vi inte flackar omkring. Vad kan vi isånafall göra så länge.. ta bort nappen kanske? Och buffa bort ledsenheten? Ramsan har vi inte kört med så den kanske vi ska vänta med?

Tack så länge alla fina!
/Susanna
Tin
Rådgivare/advisor

Re: Tankar inför att börja kura!

Inlägg av Tin »

Hej,
kanske kan pappa kura hemma medan du ar bora pa jobb? Ni kan ju borja en helg da ni bada ar hemma (de forsta dagarna skall ju nagon vara vaken utanfor rummet hela natten) och kan ta varannan natt, men sen stannar han hemma med Charlie i uppfoljningsveckan och struntar i Malmo. :)

Eller sa vantar ni tills du ar hemma igen. Ryck napp och verktyga (buff, ramsa) nar ni kor kuren.

Huvudsaken ar att ni bada har attityden pa topp, "NU KOR VI", att bada har last boken typ 5 ganger var och att ni kan ge Charlie det tydliga besked om somnen han behover.

Under tiden, las pa om 8 manaders angesten, det finns massor med tradar har pa formet.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"