Hej!
Härligt att resan gick bra och vad skönt med "semester"!! Hur är det när en tupplur är "inget vidare"? Vaknar hon för tidigt och skriker eller verkar hon pigg?
Jag vill först av allt slå ett slag för riktig mat, får hon något sånt nu eller? Jag kanske inte har läst tråden tillräckligt noga? Mat är såå viktigt för sömnen i den här åldern.
När det gäller aktiviteter så avstod jag t.ex. babysim (var iofs inte så jättepeppad) eftersom tiden var så usel. Det kan ta flera dagar att rätta till schemat igen för så små bebisar så är det en aktivitet som är varje vecka så sabbas ganska mycket. Alternativet är att ändra schemat (men det är ju inte säkert att det blir bra alls) eller avstå. Eller försöka hitta en annan grupp med en tid som funkar, beroende på var du bor.
Du får givetvis känna efter själv hur viktig aktiviteten är för dig (jag törs lova att Clara inte bryr sig nämnvärt

) och välja hur du vill göra. Det är säkert också olika hur bebisen reagerar på ändringar i schemat. Jag skulle inte ha kunnat hålla min förste son vaken extra länge för då somnade han...Så var det på vår föräldragrupp, men som MamaA (hurra!!) påpekade så var det mest för min egen skull jag gick dit så det gjorde inte så mycket att han sov utanför mest hela tiden.
Men jag rekommenderar alltså inte en regelbunden aktivitet som krockar totalt med schemat.
Njut nu av semestern och ha det så skönt, slappna av och släpp lite schemaångest så orkar du ta nya tag när du kommer hem! Tänker jag. Ni behöver ju förstås inte vända upp och ner på världen för det...
Kram
Ylva