TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Tjejer,

Anna - kämpa på. Mitt motto är att man gör allt som är roligt. :wink:

Frida - duktig du är som kör styrka 4 ggr/v. Min tanke är att om man gör en BRA uppvärmning då på 12-15 min så får du kondition också! :D

Sarisparis - Heja heja, har det slutat regna nu?

Jag Körde bara Kobudo på Onsdagen, för ärligt så gjorde min tå FÖR ont den dagen. Så nu har jag vilat sen i Onsdags. Nu kör jag igång ikväll igen! ca 2 tim.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Mm, fyra styrkepass och två konditionspass står på schemat... Men den här veckan blev verkligen usel:

Ons: styrka överkropp
Fre: styrka underkropp

Inget att skylla på har jag heller :( Och så har jag gått upp i vikt också, imorse när jag vägde mig så var jag bara tre hekto från min " övre gräns" :shock: Men jag märker inte nåt speciellt på kläderna, så det måste vara jämnt utspritt på kroppen. Nu blir det någon form av fasta som gäller.

Cirkelträning är absolut bäst, då får man både kondition och styrka. För nåt år sedan så körde jag mycket såna. Kommer ihåg att golvet var alldeles blött av all svett ibland.

Härligt med sommarlov, lgh140!
Ouch, att slå i svanskotan gör ju sååå ont, och sitter ju i ett tag :o Hoppas det blir bättre snabbt.
Härligt, TorsMamma, kört hårt! Men var försiktig med tårna :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Lgh140, ja, jag kör lite hat-pass helt enkelt... :? Jag avskyr inte löpning. Kan tycka om att mala på i lugnt tempo på 5-kilometarn, men nu är det fettförbränning som gäller, och då duger inte det...
Bra att du jobbar på, och härligt med sommarlov! :D

SarisParis - nämen AJ!! :shock: Vad ont det lät :( Yoga ska säkert gå att få till på något vis i alla fall. Gör så gott du kan!

TorsMamma: Ja, då skulle jag välja bort löpintervallerna i så fall, för den andra träningen är rolig! Men jag ska köra på, i alla fall ett tag.
BRA! Du har vilat tån!!!

GulligaA: Nämen vad är nu detta... Nya tag i veckan tjejen! :D
Håller med om cirkelträning, de passen känns verkligen BRA!

I min vecka blev 5 pass:
Mån: cirkel i grupp. Ledaren var på semester, så nu blev det en annan ledare och ett lite annorlunda pass på 45 min istf 25.
Tis: löpintervaller
Ons: egen cirkel
Tors: styrkepass
Sön: löpintervaller

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Heja heja! Hoppas tårna mår bättre nu TorsMamma. Det kan inte vara styrketräningen som gett resultat på vikten då GulligaA? Jag brukar alltid gå upp i början när jag börjar styrketräna. Hoppas veckans träning har gått bättre iaf. Och hur går det med löpintervallerna Anna? Har det blivit kul än? ;)

Jag har tränat fyra pass den här veckan, men det är rätt korta och mesiga pass, två yoga på ca 40 min vardera och två styrkepass hemma med gummiband och egen kroppsvikt. Jag är dock nöjd så länge rutinen sitter. Tänkte ta hjälp av pt senare i höst för att komma igång ordentligt - avsatte skatteåterbäringen till att kunna köpa ett gäng pt-timmar :)

Hoppas ni har haft en fin midsommar allihopa!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hm, kanske lite kan vara resultat av träningen. Jag kör ju ganska tungt. Och det händer ju att jag stelnar till lite när jag plötsligt känner en knöl på kroppen jag inte känt tidigare, och sedan inser att det är en muskel :lol: :shock:
Så vi säger så! Nu tänker jag inte väga mig mer på ett bra tag. Bara träna och må bra, så ska jag kolla i höst hur det ligger till.

Bra jobbat lgh140! 4 pass är inte illa. Spännande med PT, har inte vågat testa det själv. Är lite skraj att det ska bli jobbigt :D

Lite bättre denna vecka:
Tis: styrka överkropp
Ons: styrka underkropp
Sön: styrka hela kroppen. Slog ihop två pass, men tog bort några övningar. Blev FÖR tungt annars. 11 (av 14) övningar med 4 set, så det blev rejält. Är så där härligt slut och genomsvettig nu :D

Om en vecka är det semester! 6 veckor har jag fått ihop, så då jäklar blir det träning av. Har aldrig riktigt förstått mig på det där med att inte få till träningen under ledigheter. Det är ju då man har tid och ork! Sen kanske någon resa ställer till det, men annars.

Jag har haft en underbar midsommar! Värme, härligt sällskap och god mat och dryck!

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Lgh 140: Kul?? NEJ! :? Igår sa dottern att hon ville köra ett av sina träningspass med mig (mycket puls och styrka efter vad jag förstått) Och jag sa att jag GÄRNA gjorde det som idag - för att slippa intervallerna. Men då hade tösen ändrat sig idag,( :evil: ) så jag var tvungen att springa ändå... :roll:
Det är väl bra med 4 pass! Toppen!
Vad ROLIGT att du ska använda skattepengarna till PT!! Det måste du verkligen berätta om sedan!

Gulliga A: Ja, visst är det KUL när man plötsligt känner någon "knöl" som man förstår hör ihop med hårt arbete! :D
BRA jobbat i veckan!
Håller med dig - det är ju på semestern man har tid med träning! Det som är värre är i så fall att familjen blir sur...
Vi har ju då beställt en all-inclusive-resa till Cypern en vecka... Men jag ska träna lika många pass som jag brukar. Nu är ju dottern i gång ordentligt också, så jag hakar nog på henne och hennes pass och tar någon joggingtur. Och det finns gym på hotellet. Men det blir nog inte som en vanlig vecka.

5 pass i veckan:
Mån: cirkel i grupp
Tis: löpintervaller
Fre: cirkelpass på egen hand. Körde så hårt att jag blev imponerad av mig själv! :D

Ja, vi hade en fantastiskt bra midsommar med allt som hör till! :D

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar! :heart:

Ännu ett inlägg som visst är borta såg jag... :roll:

Kort från mig, mån + ons karate+kobudo. = 4 timmar.

Tycker ni alla är strålande bra! Midsommar var härligt med regn och sol. KRAM!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Spännande med nya knölar, GulligaA :lol:

Så underbart det låter med era semesterplaner, blir riktigt avis, låter så soligt och härligt! Här regnar det fortfarande :shock: även om vi hade lite sol i helgen. Vi åker till Sverige i juli-augusti, hoppas att det är lite sol kvar där då så att vi inte blir helt utan i år.

Det blev ett ynka yogapass för mig förra veckan, men jag kunde inte göra hälften pga svanskotan. Går inte alls att ligga på rygg, kan sitta i vissa lägen. Så jag körde stående balansövningar mellan varven. Nu känns det mycket bättre, men är fortfarande känslig för tryck. Har fått springförbud av doktorn så länge svanskotan inte är helt bra :cry:

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men TorsMamma, vad krångligt och dumt med inlägg som försvinner!!! Irriterande!
När du skrivit dem, kopiera och klistra in i ett worddokument. OM du sedan ser att det inte blev något inlägg kopierar du över det från Word. Kanske en bra idé?

SarisParis, hur GÅR det med svanskotan??

Det blev 6 pass i veckan, men ett av dem var bara en promenad.

Mån: cirkelträning i grupp
Ons: Clara-pass* (se nedan)
Fre: egen cirkelträning

*Jo dottern Clara 15 år, utmanade mig att vara med på ett av de pass hon kör. Jag var ju inte sen att stryka ett av löpintervallpassen :wink:
Jag har ju hört henne träna uppe på rummet och det dundrar och lever i golvet, men jag har ju inte vetat exakt vad hon gör.
Det vet jag nu... :o Jag hade bett henne sätta ihop ett tufft pass, och det hade hon verkligen gjort :shock:
Mycket styrka, mycket puls. Men uppvärmning och stretch höll vi på i 1,5 timme :shock:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, just det, glömde skriva in långpromenaden på 1,5 timme som var igår, lördag. Inget jättetempo, men ändå ett pass.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Vad roligt att träna med dottern Anna! Men hade aldrig orkat hålla på i 1,5 h.. :roll:

Hur går det för er med era skadade lemmar Sarisparis och TorsMamma?

Jag fick bara till ett 40 min yogapass och ett styrkepass hemma veckan som gick. Har varit SÅ TRÖTT! Men träningen ger ju energi och minskar värken i ryggen, så ska skärpa till mig på träningsfronten.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det där med försvunna inlägg har jag också varit med om... Kopierar numera efter råd av anna innan jag lägger ut. Men har inte hänt på ett tag nu :)

Jobbat som en tok hela veckan för att hinna färdigt med allt innan semestern, men tre pass fick jag till:

Ons: Styrka överkropp
Tors: Styrka underkropp
Sön: Styrka hela kroppen

INGEN kondition denna vecka heller #-o Jag måste få in träningspass i början av veckan, tror alltid jag ska hinna så mycket på helgerna, men så blir det sällan.

1,5 h :shock: , snyggt jobbat! Åh, vad härligt det låter med en vecka på Cypern, anna. Blir lite småavis.
Kom igen lgh140, vi mår ju så mycket bättre av träningen. Den här veckan kör vi! Efter förmåga då :)

Hoppas tår och svanskotor läker och att ni alla mår bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Svanskotan läker \:D/ Inte helt bra än men nu kan jag ligga på rygg och sätta mig ner utan att ta stöd med armarna och det är SÅ SKÖNT :D

Två yogapass i veckan som gick, det allra sista där jag gått det här året och ett prova på-pass på ett nytt ställe. Det nya kändes jättebra så det ska bli kul att köra med en ny lärare nästa år.

Vågar inte springa än, men det kanske kommer (om det nu torkar upp i markerna häromkring nångång :shock: ).

Anna, vilken dotter du har! Mycket imponerad!

På tal om borttappade inlägg så har jag för vana att bara kopiera inlägget (utan att klistra in det någonstans) och sen kolla att det syns i kategorin innan jag loggar ut. Gör det inte det så är det bara att börja om och då bara klistra in.

Hur har du det med tårna, TorsMamma?
GulligaA skrev:INGEN kondition denna vecka heller #-o Jag måste få in träningspass i början av veckan, tror alltid jag ska hinna så mycket på helgerna, men så blir det sällan.
:lol: The story of my life. :lol: Stämmer också på kortare basis: bättre att göra saker på förmiddag/lunch än eftermiddag/kväll :wink:

Imorgon är det sista skoldagen här, Äntligen!, så vi får väl se hur det blir med min träning nu när alla vardagsrutiner försvinner. Packar med skorna när vi åker till Sverige om någon vecka och hoppas att kotan läker helt innan dess.

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar! :heart:

Härligt ni alla håller på som den! Skönt din svanskota läker Sarisparis, heja Anna heja GulligaA och Frida!

Jag har kört mina vanliga mån 2 och ons 2 tim. Lilltårna gör ont i omgångar, men allt går. Jag har ju EDS-HT och detta gör att jag läker långsamt och har ont i de flesta leder, kanske just inte den bästa träningen, men just nu har jag skoj och kan hantera smärtan halvok.

Kör mån+ons denna veckan med! KRAM och tack från mig :heart:
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Lgh140, ja, det var roligt, men asjobbigt. Orkade egentligen inte heller så länge, men man kan ju inte balla ur inför dottern heller!!!
Och det bevisar ju att man faktiskt klarar mer än man tror :wink:
Och ja, skärp till dig nu, av träning blir man PIGG! :D

Gulliga A: Vad bra att du klämde in 3 pass trots att du jobbat så hårt! Snyggt!

SarisParis: Vad kul att det nya stället också verkade bra!

TorsMamma: Vilken kämpe du är! Du verkar ignorera dina smärtor och kör ändå! Starkt! (men samtidigt ska du lyssna på kroppen...)

Jo, dottern Clara och hennes intensiva träning... Sådana långa pass kör hon ju inte i normala fall, men hon tränar ofta.
Vilket ju är bra. Men nu har hon fått en mer och mer skev bild av kost, vilket är mindre bra... :?
Hennes högsta önskan är att bli vegetarian. Och det får hon inte för oss - än. Vi har gått med på att hon får äta vegetariskt frukost, lunch och mellanmål, men på kvällen äter hon vanlig husmanskost med oss. Tycker och tror att ett växande barn behöver kött i viss mån.
Nu har önskan att bli vegetarian gått över till att vilja bli vegan... Och det tycker jag inte om alls ska jag erkänna!
För att få i sig allt man behöver måste man vara väldigt påläst, och även äta tillskott. Jag gillar inte det!
Man ska inte behöva tillskott för att man inte äter fullvärdig kost.
Så tittar hon på massa u-tube-kanaler med pinnsmala instruktörer som är veganer och äter kilovis med mango vissa dagar, proteindrinkar och massa konstiga saker.
Clara är jättesmal. Det har hon alltid varit, så hon är inte smalare än normalt.
Vi stretar emot vegankosten ett par år till i alla fall, och håller ett öga på vanor etc... :?

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"