TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Hej på er!

Härligt vad ni jobbar på! Heja heja :D

Den här veckan har jag kört igång lite lätt igen:

Tors: Lätt styrketräning, hela kroppen
Fre: PW med korta jogginginslag, 9 km
Lör: Lätt styrketräning, hela kroppen
Sön: PW, 4 km

Med lätt menar jag LÄTT, känns knappt. Men jag tar det lugnt nu i början.

Men kosten, oj oj oj.. :(
Jag gick ner nästan tre kilo på socker och alkoholfritt februari, men det har jag tagit igen nu :evil: Köpte hem jättemycket nyttig mat och snacks inför sjukskrivningen och tänkte fasta mer och allt, men att gå hemma är INTE lätt. Det fanns massa fikabröd och godis och efter en vecka med sånt är det kört, fast i sockerträsket igen. Nu gäller det att lägga all kraft jag har för att komma ur detta.

anna, jag tror man lätt blir bekväm när man tränar själv. Det är svårt att plocka fram "urstyrkan" på egen hand. Man orkar mycket mer än man tror. Kul att du tar i mer nu, visar ju att man faktiskt lär sig något ibland :)

Träna på nu!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

hej :D

supersnabb rapport för förra veckan

må skolgård
to löpning 6 km med superbra flyt!
fre skolgård

hörs :D
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Vad härligt att du är igång så smått GulligaA, hur mår du annars? Och underbart att kondisen sitter i såpass SarisParis!

Denna vecka har jag iaf inte legat nedbäddad och har tagit mig igenom 90 min yoga och ett styrkepass på gymmet. Imorgon tänkte jag försöka gå på pilates, min rygg behöver verkligen all stabilitetsträning den kan få!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jo tack, det känns bra. Lite öm på magen, men inga smärtor vid rörelse alls nu :D Men tar det lugnt ett tag till med tunga lyft, för säkerhets skull. Kul att du är frisk nu och kan köra lite du också, lgh140!

Hade lite ont i halsen i början av veckan, men tre pass blev det till slut:
Tors: Lätt styrketräning, men liiite tyngre än förra veckan
Lör: Som torsdag
Sön: PW 5 km, i fantastiskt vårväder!

Och kosten har gått mycket bättre :D En fika idag, annars exemplariskt hela veckan!

Kör hårt, tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Får nog räkna det som 6 pass denna vecka.

Mån: dubbelpass. Rask promenad med väninna på f.m, cirkelpass på e.m
Tis: styrkepass
Tors: crosstrainer intervall
Fre: styrkepass
Lör: (det är här det 6:e passet kommer) Trädgårdsarbete i princip hela dagen. Klippte ner perenner, krattade, lyfte, bar. Jag var rejält mör i kroppen på kvällen i alla fall.
Sön: crosstrainer intervall.

Vi fick ut ett medlems-mail om att nu sätter de igång med ett utomhuspass med kondition/styrka. Det lät ju alldeles TOPPENBRA! :D
Tills jag såg att det ligger på måndagar... :( Jag vill INTE ersätta cirkelpasset som är det tuffaste passet jag har i veckan! Suck :(
Jag mailade tillbaka och opponerade mig, men det hjälpte tyvärr inte. KONSTIGT av dem att göra så! :?
Cirkelpasset är alltid fullt. Så fullt att de fått sätta in ett extrapass direkt efter, som även det alltid är fullt.
När hon i måndags hintade om att det kommer bli ett utepass gick det ett sorl av förväntan i gruppen.
Alltså är det ju fler än jag som är intresserade, men som förmodligen inte vill byta ut cirkelpasset!

Skönt att du är bättre lgh 140!

Och jättebra att du skärpt till dig GulligaA! :wink: Jag vet hur det är... Finns det där och frestar är det svårt att låta bli.
Bäst att helt enkelt inte ha något hemma.
Skönt även att höra att det blir bättre och bättre efter operationen!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj raringar!

Tack för alla era rapporter och att ni har varit bara SÅÅÅÅÅ bra!!! :heart:

Jag har kört same same. Så nu är det väl inte riktigt 5 tim längre. Kanske närmare 4,5 då jag inte kör 2 tim på söndagar utan 1 tim på förmiddagen nu.

Funderar på att mot Maj köra dubbelt på söndagar så jag får lite extra. Får se om jag hittar energin till det. :D :P

KRAM!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Bra jobbat, hela gänget =D>

Anna, helt klart att trädgårdsarbete räknas som ett pass! :thumbsup:

Förra veckan glömmer jag helst ur träningssynpunkt, ingen yoga och ingautelekar. Inte heller någon löpning... :roll:

Men jag kommer igen :D

Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Kommer igen och kommer igen... :roll:

Ett rätt svettigt yogapass, annars inget konkret förra veckan. Men rejäl storstädning och förrådsrensning och annat fysiskt hemmajobb (letar halmstrån #-o )

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

5 pass förra veckan enligt följande:

Mån: cirkelpass
Tis: hann inte alls träna egentligen, men slängde in ett kort tabata-pass. Bättre än inget.
Tors: crosstrainer intervall
Fre; styrkepass
Sön: styrkepass

Nu har det gått 8 veckor igen, så nu byter jag ut styrkepass och intervall pass till det andra jag har igen.
Och ska även försöka få till åtminstone 1 utepass/vecka.

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Och för mig blev det pilates och yoga förra veckan. Känns SÅ mycket bättre i ryggen sen jag kom igång med dessa pass igen och jag gör allt så mkt noggrannare med andra människor omkring än hemma i min ensamhet.. :roll: :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Denna vecka tre pass: pilates, yoga och en dansklass (som var SÅ rolig men inte så bra för ryggen).
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Ursäkta min frånvaro, har varit SÅÅ stressad med jobbet i några veckor. Förhoppningsvis är det värsta över nu. Tyvärr har det satt sina spår på träningen också:

V14
Ett styrketräningspass, hela kroppen. Lite tyngre nu.
Crosstrainer 25 min (15 min intervall, 5+5 uppvärmning och nedtrappning)

V15
Styrka som tidigare
Crosstrainer 30 min(20 min klättring)

Ja, ett tabata-pass skulle man ju alltid kunna slänga in...
Fin vecka Frida, med tre pass! Vad är det för dans?

Om en månad är det dags för Vårruset! I år har jag inga ambitioner på unde 30, som jag brukar ha men aldrig klara av :D Den här gången är jag glad om jag orkar jogga hela rundan. Dags att börja ta sig ut i spåret igen!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer! Heja Anna, Heja Sarisparis, Heja Frida och Heja GulligaA!!!

Jag har kört mina "vanliga" pass. Dock drämde jag i lilltån i soffbenet idag och tror min lilltå är bruten. Får se hur det går att träna med den i veckan. :D

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

5 pass denna vecka:
Mån: cirkelpass
Tors: löpning med avbrott med situps och armhävningar, sedan löpning igen, totalt 45 min.
Fre: intervall rodd
Lör: styrkepass
Sön: tabata ben + tabata överkropp =32 min

Har bytt tillbaka styrkepasset till det första igen nu nästkommande 8-veckorsperiod, och intervallpassen blir nu i roddmaskinen.
Ska verkligen försöka få in ett joggpass/vecka nu när våren är kommen! :D

TorsMamma: det där lät ju illa med tån :(

Nu blir det en dum vecka förmodligen... Ska ge mig ut på kundbesökstur ons-tors med övernattning.
Ja, jag tar med träningskläder, men vet inte om det blir något... Det kommer bli låååånga dagar.
Och nästa helg ska jag hjälpa min lillasyster på en barnfyndmarknad lördag/söndag. Även det låååånga dagar.
Jag ska göra vad jag kan för att få till träning så gott det går!

Kört hårt tjejer, det är kul att ha er här! :heart:

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Vad ni kämpar på fint! Hoppas det var lugnare på jobbet denna vecka GulligaA. Och lycka till med att komma ut och springa :) Dansen är bara gymklasser, denna gång testade jag "AfHo" som ska vara en blandning mellan afro och house. Riktigt kul, men jag föredrar traditionell västafrikansk dans. Just nu ska jag dock inte träna något som inte innebär full rörelsekontroll - min rygg är helt förstörd :( Men pilates och yoga blev det denna vecka iaf.

Hoppas tån inte är bruten TorsMamma och grymt jobbat med träningen som vanligt Anna! Funkar det bra att alternera var 8:e vecka som du gör nu?

Kram på er och hoppas ni har haft fina veckor allihop!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"