TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av TorsMamma »

Och nu superbrain yoga!!! Kolla detta detta måste ni bara göra!!

https://www.youtube.com/watch?v=KSwhpF9iJSs

Gör övningen minst 14 ggr 1 gång/dag. Men helst 21ggr 3ggr/dag. gogogo!!!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Intressant!! :D
Ja, det kanske man skulle prova!
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Jag var tvungen att googla runt lite på det - kändes ju nästan som ett aprilskämt ;) Får ta och pröva i några veckor tillsammans med barnen och se vad som händer :D

Denna vecka har iaf varit fri från tillsatt socker. Har dock ätit hallon och en och annan knäckemacka. Två kortare styrkepass a la pilates har jag fått till men var tvungen att gå redan efter en knapp timme på yogapasset :( Denna graviditet är inte alls lik mina andra - inte ens med tvillingarna hade jag några komplikationer förrän magen började bli sådär stor och otymplig. Jag får nog helt enkelt ta och nöja mig med lättare styrke- och rörlighetsträning. Men fy farao vad jobbigt det är att känna sig trött, svag och tjock... Dessutom är jag sjuk igen. Blä!

Nu inser jag att jag visst ska lägga mig tidigt idag ;) Hoppas det går bättre för er andra! Kram!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Ha ha, undra vad mina kollegor skulle tänka om jag plötsligt ställde mig upp och gjorde sådär på kontoret :lol: Men man kanske skulle testa... Krya på dig, lgh140! Inte kul när man hamnar i en sån där sjukdomsperiod, ta hand om dig och magen.
Alltså, heeelt sockerfritt blir det aldrig riktigt här. Hade t.ex. Chilisås i köttfärssåsen (1 dl på ett storkok, så det blir ju inte mycket per portion), det är en aning socker i buljongtärningarna vi har just nu m.m. Men så noga orkar jag inte vara. Hur gör ni? Är alla basvaror helt sockerfria?

Fem pass blev det :D

Tis: Styrketräning
Ons: Crosstrainer 45 min
Tors: Styrketräning på gymmet!
Lör: Styrketräning
Sön: PW 50 min

Nöjd 8) Det spritter lite i benen vid PW's. Dags för lite jogging snart tror jag! Snart är Vårruset här, drömmen om under 30 min lever kvar...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Lgh 140, Fy vad tråkigt att inte må bra :( Bra med sockret i alla fall, och den träning det blev! =D>
Vilken vecka är du i nu?

GulligaA Snyggt tränat! =D>
Nej,nej SÅ noga är inte jag heller! Jag var mest ute efter att få bort det dumma småätande av godsaker jag höll på med vid jul och lääänge efter det. :oops: Jag tar t.ex granola utan tillsatt socker till frukosten, men det har jag gjort länge.
Tråkigt blev det nu ikväll när jag lagade pannkakor (det händer inte ofta) Pannkakor utan socker var ingen hit om man säger så...
Men jag klarade alltså även denna vecka utan socker-syndande.

Veckans träning 5 pass. Tillbaka till det andra styrkepasset och intervall med crosstrainer igen. Skönt med omväxling!

Mån: cirkelträning
Tis crosstrainer intervall
Ons: styrketräning
Tors: crosstrainer intervall
Lör: styrketräning

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Fy så tråkigt Frida, men något gott kommer i alla fall ut av detta. :wink:

Anna superjobbat!!

GulligaA också superjobbat!!! Ja kör på jobbet!!! :lol:

Jag körde mitt vanliga sön,,tis och ons. Sen drog jag på mig svininfluensan så ser mig som sjuk denna veckan även om jag är på god bättringsväg. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Usch för baciller :-& :evil: Hoppas ni snart får må fint igen.

Anna, tack för skäll :wink: Det blev faktiskt några plankor där som en ren reaktion. :P

Bra jobbat allihopa!

En helt ok vecka för mig, med yoga och mycket utelek. Ingen löpning än dock :roll:

Tack för spännande filmklipp, TorsMamma, ska läsa på lite mer!

GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Endast tre pass denna vecka:

Ons: Styrketräning
Fre: Styrketräning
Sön: Styrketräning

MEN, jag är racer-nöjd ( som minstingen säger :D ) för jag har haft en hemsk vecka med massor av jobb, jättetidiga morgnar, resor med övernattning mm. "Förr" skulle jag struntat i träningen och skyllt på allt ovanstående, men inte nu 8)

Idag så blev det ett planerat avsteg från sockerutmaningen, är det 4-årskalas så är det :) Bulle, tårta, muffins och chokladboll! Annars har veckan gått kanonbra, lyckats baka mycket av detta utan en enda smakbit :shock:

Imorgon ska jag operera mitt navelbråck, så jag vet inte alls hur träningen kommer att se ut närmsta veckorna. Kommande vecka blir nog väldigt lugn, kanske lite promenader möjligen. Får se vad läkaren säger imorgon. Behöver bara vara på sjukhuset över dagen, känns skönt. Hoppas jag inte får för ont bara...

Hörs!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Heja heja tjejer.

Nu är jag på bättringsvägen. Så 1,20 karate sön och 16 km långfärdsskridskor idag. Kör nog Karate på onsdag med. :D
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Härligt att skället hjälpte SarisParis, det var det som var meningen... :wink:

Gulliga A - bra jobbat! Fantastiskt bra faktiskt med de förutsättningarna! Så skönt att man faktiskt KAN få till det trots att man "egentligen". inte hinner! Så jag skäller inte ens ang. socker-avhoppet... 8)
Men HUR har det gått med operationen?? :shock:

TorsMamma - Gött att höra att du mår bättre!!! :D

Jag själv då?
Jo en "vanlig" vecka med 5 pass:
Mån: cirkelträning
Tis: Crosstrainer intervall
Tors: styrkepass
Fre: Cross intervall
Sön: styrka

Sockret då. Jo, vi var på 70-års kalas hos Pers moster. Vad vankas det där då till efterrätt...?
Jo, det var olika tårtor och kladdkakor i en buffé... Men så hörde jag att några av killarna som var med körde stenhård LCHF-diet, så de hoppade över sötsakerna. Då kände jag att om DE kunde med (den ena var son i huset t.o.m) - så kan jag med. Så jag avstod!
Lite stolt är jag allt. :)
Jag var chaufför så jag kunde inte dricka mitt lördags-rödvin, men jag tog några glas alkoholfri cider ska erkännas...

Nu är vi ju i mål med sockerfri februari tjejer! =D>
Nu kan vi VRÄKA i oss choklad igen :wink: :wink:
Nej, jag skojade lite bara...
Jag ska försöka hålla godsaker till en dag i veckan i alla fall.

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Vad grymma ni är allihop!

Veckan som gick var jag riktigt dålig, så tyvärr ingen träning vilket känns i ryggen och bäckenbotten. Känner mig fortfarande inte frisk, men smyger igång med några pilates- och gummibandsövningar. Bättre än ingenting iaf. Var på min systers bröllop i lördags och åt både bröd och några bitar choklad. Just dessa två har jag märkt att jag bör undvika eftersom de gör mig mer sugen och hungrig.
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Operationen gick bra, fick ett nät inopererat för bråcket var större än de först trodde. Så nu får jag inte träna alls på TRE veckor :( Och då börja försiktigt. Så det tar säkert 2 månader innan jag är tillbaka på samma nivå igen. Men, men...

Nu är stora utmaningen att gå hemma i två veckor utan att rensa skåpen på godsaker! Jag får inte städa, tvätta, handla, så det gäller att hålla sig sysselsatt med annat, annars är jag där och gräver :evil:
Fast just nu kan jag knappt gå alls.

Snyggt jobbat ni som är friska, krya på er ni andra. Jag tittar nog in ändå trots ingen träning på ett tag.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gulliga A, skönt att operationen gick bra. Men det låter helt fruktansvärt jobbigt alltihop! :shock: Som det kan bli!!
Välkommen att titta till att vi andra sköter oss! :heart:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Söndag igen :D

Ja, det gick på en sekund att komma tillbaka till att slarva med sockret igen... :oops: Bara för att det blev 1 mars släppte jag mina hämningar tydligen och har ätit fika eller något godis nästan varje dag (dock inte lör/sön). Gräsligt! :twisted:

Så nu straffkommenderade jag mig själv till 6 pass denna veckan bara för det:

Mån: cirkelträning i grupp
Tis: Crosstrainer intervall
Tors: Styrka
Fre: Cross intervall
Lör: Powerwalk 1 tim, 20 min
Sön: Mitt vanliga styrkepass, men så såg jag att de körde ett "fort-gjort-pass" mage/rygg där det fanns platser kvar.
Så jag gjorde 30 min av mitt styrkepass, avbröt och var med på mage/rygg 25 min, och så fortsatte jag på det jag hade kvar av syrkeprogrammet. Det blev 1,10 totalt.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Heja tjejer!!

Frida, mitt tips som är toppen. Skaffa en balansplatta, en sån här http://hjalpnu.nya-ebutik.se/balans-ror ... lansplatta

Stå på den med båda fötterna gärna 5-10 min 5-10 ggr/dag och framför exempelvis TV. Det är i särklass de bästa övningarna för rygg och bäcken under graviditet! :D

Gulliga A, glad att allt gick bra för dig!

Anna, FY FY FY!! :D Du får ju inte äta så mycket socker!! :D (skall jag säga som gör lite samma) haha...

Så denna veckan blev ett lång pass på onsdagen och ett pass idag på förmiddagen.

Heja, heja, heja!!! Beach 2016 here I come!! (försöker just nu öka muskelmassa och vikt en del, var nere på 52 kg och nu är jag uppe i 54 och hoppas det är muskler numera! )
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"