Kära MamaA!
Underbart att läsa om er, fantastiskt bra jobbat med långlur, vändningscirkus och allt!! =D> =D> =D>
Känner igen det där med knubbis!!

Är dock HELT trygg med att det är i sin ordning (och dessutom är det vetenskapligt bevisat) att barn ska ha mycket hull innan de börjar springa runt och att risken för senare fetma är MINDRE för de knubbiga bebisarna än tvärtom! James verkar ju bekräfta det också. Tanterna i kyrkan brukade förresten säga så här till mig när Samuel var som knubbigast: "Honom har du skött bra!" underförstått att jag har gett honom ordentligt med mat så han är välmående, typ
När det gäller maten vet du ju att överkoncentration är dumt så fortsätt du läsa tidningen!

Lättare sagt än gjort, förstås...

Men jag håller med om att plockmat vore lämpligt om han bara kunde äta den utan att kräkas...

Jag har inte så mycket erfarenhet av kaskadkräkningar men antar att du har koll så att det inte är någon allergisk reaktion på något speciellt. Dock vet jag att Samuel hade en tendens att inte vilja ha mat som han nyligen kräkts upp. En gång blev han magsjuk efter att ha ätit lax och det tog säkert en månad innan han åt lax igen, du vet som vi vuxna kan bli när vi varit magsjuka?! (Jag äter inte ostkaka, t.ex. 8)

) Så kanske det ändå är kräkningarnas fel att han blivit kinkigare, tänker jag? Pröva något nytt? Eller är det tänder på gång som gör att matandet går trögare, så var det ju verkligen här hemma vid den där åldern! Fick ge kall dryck-mat, typ soppa i mugg liksom...mixade allt med kallvatten!! =P~
Du kan iaf vara säker på att han inte kommer att dö av svält och att han KOMMER att äta mer snart igen, så håll ut!
Kram på dig, du är en förebild inför min egen förestående tvåbarnsmammekarriär!
/Ylva