Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2015!

Inlägg av anna »

:D Ja då ska jag inte vara sämre än att avlägga en söndagsrapport jag med! :D

Bra vecka GulligaA! Jag kan hålla med dig om hårstrån och annat i badhus... Egentligen är det ju jätteäckligt!!! :shock: Men så tänker man att man ju duschar efteråt. :?

Ja, visst känner man sig liten och nätt när man tittar på Biggest loser :)

Men om man går på med tunga vikter fast man egentligen först vill gå ner några kilon innan man bygger muskler? Är det inte så att fettet behöver bort först?

Jag är jättenöjd med min veckas 5 pass och blandningen på dem!
Kom ut 2 av passen vilket känns toppen! Och lägger in ett Zwowpass permanent för att utmana mig själv!

Mån: Yayog core 36 min
Tis: Powerwalk/jogg 45 min
Tors: dubbelpass ZWOW 18 + 20 min PUH!!! :shock:
Fre: Dubbelpass yayog totalt 58 min. Ben 42 min + överkropp tabatas 16 min
Lör: Powerwalk/jogg 1 tim

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Blir en tvåveckorsrapport idag eftersom jag insåg att jag glömt rapportera:

Förra veckan (eller ja, två v sen nu) blev det bara två dansklasser och lite vardagsmotion. Denna två dansklasser (ena 75 min - var helt geleig i benen efteråt..) och en löprunda m styrka efter. Känns bra nu när jag kan cykla till gymmet där jag dansar, så blir det 40 min extra kondition gratis ;)

Bra m mkt muskler då det ökar förbränningen :D (så länge det inte är själva vikten utan fettet som ska bort) Principen om överbelastning var viktig när jag läste pt-utbildningen för tio år sedan, dvs som GulligaA säger att alltid göra lite mer än man orkar. Men det låter det ju definitivt som du gör Anna! =D> Själv behöver jag VERKLIGEN ta tag i kosten.. Jag är en kolhydratjunkie av stora mått och även om jag generellt äter nyttigt så äter jag för mycket och fikar alldeles för ofta. Men jag har ännu inte nått så långt att jag kommer till en långsiktig förändring.. #-o

Fantastiskt jobbat allihop!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj tjejer (för vi har väl inga killar som läser här?) :lol:

Min vecka har varit lite låg. Var bortres över helgen så ingen karate igår. Men annars alla mina "vanliga" pass. :P :lol:

Ang. simhallar har jag ingen kommentar, arbetat i dessa alldeles för mycket för att simma frivilligt.... :roll: :evil: :-&

Min man och son åker varje vecka och simmar, men jag klarar det helt enkelt inte.

I min värld är det så att man måste ha lite "fett" på kroppen för att omvandla till muskler när man bygger upp sig. Detta har ju liksom bodybuildare gjort i massa år. Men sen när de har de muskler de vill ha så "deffar" de. Så jag behåller lite extra fett på min kropp när jag tränar så hårt som jag gör just nu för att bygga mera muskler äter lite extra protein också för att bygga. Och aldrig har jag byggt så mycket muskler på så kort tid. (innan när jag var trådsmal, hade jag förmodligen inte tillräckligt med energi att bygga muskler för och då tränade jag massor mera och var PT m.m.)

Så det handlar om en viss balans här kan jag tycka. :mrgreen:

Härligt jobbat alla superkompisar, se till att hålla er starka och friska, det är steg 1. Orkar vi så deffar vi lite senare. :lol: :D =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Fint jobbat tjejer! :D Japp, vi är tjejer här. Ett år fanns det faktiskt en kille med här som påpekade att han inte ville kallas tjej :wink: Men det var länge sedan.

I mitt fall är det nog både kilo och fett... Fast kilon är väl kanske mer psykologiskt. Det är inga mängder, men jag hade mått väl av att få bort c:a 4-5 kg.
Tack för bra vinklar om detta, mycket intressant!

Har du jobbat i simhallar p.g.a DET inte vill ner i vattnet känns det ju ännu värre TosaMamma... :shock:

Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Med stolthet presenterar jag här veckans 6 pass! Bra balans på fördelning tycker jag själv.

Mån: Yayog 52 minuter dubbelpass (core 36 min+överkropp 16 min)
Tis: Motionscykel 1 tim
Tors: Zwow 30 min Svetten bokstavligen SKVÄTTE!
Fre: Powerwalk/jogg 1 tim
Lör: Motionscykel 45 min (ja, just detta var ett slöpass :oops: )
Sön: Joggade 5 km i skogen utan paus! :D

Det är så att äldsta dottern (snart 14 år) anmält sig till ett springlopp som går av stapeln den 24 april. Hon är otränad men synnerligen envis :wink: Jag förklarade att jag inte övat mycket kondition så att vi skulle varva pw/jogga.
Det skulle vi inte ALLS sa hon. :shock: Bättre att springa hela tiden även om det gick långsamt sa hon. Jaha, som moder kan man ju inte fega ur på denna utmaning! :shock:
Så vi sprang på hela sträckan och klarade det! Sjukt stolta båda två! :D

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hurra!!!!!!!

=D> =D> =D>

Själv har jag påsklov. Tränar nog på onsdag nästa gång samt på söndag
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Heja heja anna! Woop woop :D Vilken vecka!

Svetten SKA skvätta åt alla håll, då vet man att man tagit i!

Mina joggingpass är alldeles för lugna än, blir bara lite lagom andfådd. Men jag vill att leder och muskler ska vänja sig innan jag kör igång på riktigt.

Mån: PW 40 min
Tors: Styrka, hela kroppen, cirkelpass. Har kommit tillnästa steg i boken, och passet var SÅ trååååkigt. Burpees och plankan och masken....jag vill LYFTA :D Jag skyndar mig nog genom detta steg....
Fre: Jogg, 5,4 km.
Sön: Jogg, 4,8 km.

Lite för lite styrka för att jag ska vara nöjd. Men joggandet går bra, har köpt riktigt snygga ( och dyra :wink: ) löparkläder, så jag känner mig manad på flera sätt att ta mig ut i spåret :lol:

Just nu mår jag mest illa, varför ska det vara så svårt att stoppa i sig måttligt vid dessa högtider :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Heja heja! Denna vecka blev det ett danspass och två löprundor med efterföljande styrketräning. Så lite yoga i onsdags och ska strax ta mig ett par solhälsningar igen :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Uhu...förkyld :cry: Men det började natten mot fredag, och jag känner redan att jag nästan är bra. Så kanske hjälper alla piller och droppar lite ändå :)

Tis: Styrka, hela kroppen, cirkelpass. Jag verkligen HATAR det nya passet :evil:
Tors: jogg, 5,3 km
Lör: Barndans. Om jag hatar styrkepasset så älskar jag pyttedans :D Dansa honky tonk,
Morgondags, Studsa och hoppa och allt vi har för oss är min grej! Jag sjunger med för fullt och tar ut alla rörelser som bara den, tur att minstingen är för liten för att skämmas för mig än...
Sön: Balansplatta+ tabata-planka.

Kram på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Ajdå med förkylningen, men det viker säkert undan fort nu då!
Varför hatar du styrkepasset? Gör du det hemma eller i grupp?
:lol: Ja, det är bra i den åldern när de inte skäms för en :wink:

Jag har haft en vecka i princip enbart inriktad på kondition!
5 pass enligt följande:

Mån Powerwalk 50 min
Tis: Yayog överkropp 24 min
Tors: Joggade 5 km utan paus med dottern igen + 100 situps
Lör: PW med sambon i ett rasande tempo, hade ONT i baklåren idag. + 100 situps.
Sön: Motionscykel 1 tim idag, hade inte klarat att springa.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och jag har haft påsklov, bara tränat i onsdags 2,5 tim och nu igår 2 tim. :wink:

Gulliga A, trist att du blev förkyld igen men det tar tyvärr ganska lång tid att bygga upp ett nytt immunförsvar. :(

För mig när jag ger råd och föreläser om träning så säger jag alltid att det är viktigare ATT den blir av än VAD som blir av om ni är med? Så Gullliga A, gör det du tycker är ROLIGT! Då blir det sannolikt mera av! :lol: livet är till för att ha roligt och må så bra som möjligt, så gör saker du gillar och mår bra av!

Go Anna!!!! Springa 5 km nonstop, klarar inte jag. :o :shock: :lol:
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kan säga att det inte är något vidare tempo :oops: , men vi stannar inte i alla fall! :D
Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Åh! 5 km bara drömmer jag om än så länge.. Men dryga tre klarar kroppen riktigt bra så så snart det torkar upp lite i skogen ska jag ge mig på nästa sträcka, som är 6 km. Jag har också varit lite skruttig - blä för förkylningar! Så endast två pass blev det, men bättre än inget :)

Jag som alltid har varit motståndare till särskilda "dieter" blev lite smått intresserad av lchf när jag råkade lyssna på boken "hjärnkoll på vikten" på storytel. Någon här som äter så? Socker och snabbmat äter jag inte så mkt, men mjöl, pasta, potatis och andra hyfsat snabba kolhydrater blir det en hel del av, så en lchf-variant kanske skulle vara nåt för mig..
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag har ätit LCHF i över 6 år nu :P Tror att även Anna ätit det. :wink: ja den boken är kanon!

Jag äter aldrig gluten det tar upp till 6 mån att reparera kroppen från den skada gluten gör med kroppen! :o :shock: Men lite socker eller mera mjölkprodukter rensas ut på dagar till ett par veckor :wink: kanske en gång per år äter jag typ socker. Jag har ätit allt från extremt strikt LCHF till nu en aning mera liberal. Allt i förhållande till hur mycket jag rör mig och behöver. :wink: Jag kör också med periodisk fasta för EGF-1 värdet och det har också fungerat bra för mig. :P
Tor 2006

lgh140

Inlägg av lgh140 »

Har du några tips på litteratur och bra receptsamlingar? Har läst både evolution, biokemi och en hel del fysiologi men aldrig riktigt reflekterat över hur det hänger ihop med hur jag själv äter och mår. Men nu är intresset väckt! ;)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"