Jag vill börja med att tacka för ett jättebra forum! Har lärt mig massor... Har försökt hitta svaret jag söker men inte lyckats helt och därför slänger jag in frågan här
Jag har en tös på exakt 5 månader som jag kurade för 1,5 månad sen. Detta efter att hon ville amma varannan timme (!) hela nätterna igenom... Allt har gått så himla bra ända från start och idag sover hon hela nätter (ibland med ett uppvak där jag bara ramsar och hon somnar om).
Nu till problemet, varje morgon mellan 4.45 och 5.20 vaknar lillskruttan! Hon ska vakna först 07.00! Detta sker varje morgon oavsett vad... Jag till och med ställde in henne i min Walk in closet där det inte finns några fönster för att få det helt nattsvart och ändå vaknade hon vid 05.00. Hon är inte pigg utan vill bara ha mat. Får hon bara mat somnar hon sen om till ca 06.45 sen vaknar hon. Jag har verkligen försökt att bara få henne att somna om utan mat men vid hennes fem-uppvak her hon sig inte förrens hon fått mat. Alla andra eventuella uppvak på natten ramsar jag och det är inga problem men vid fem-uppvaket blir hon hysterisk av allt. Nu ger jag henne mat direkt så vi alla bara kan somna om sen snabbt men skulle gärna se att vargtimmen sovs igenom istället.
Har ni några tips eller reflektioner?
Hennes sovschema är
Natt 20-07
Går upp 07.00
Sover 8.00-8.45 (45 min)
Sover 9.45-10.30 (45 min)
Sover 13-15 (2 Tim)
Sover 17-17.45 (45 min)
Nattar 20.00
Tack på förhand.