Idag hejar vi på "sverjet" som min prins sött säger..hahaha !!!
Skämt åsido..Hur många här ute tror egentligen på Änglar? Lite tokig fråga kanske...men jag har vissa funderingar. Ungar är ju så fräscha, så oförstörda och öppna.
Var ute och gick för ett tag sedan med min 3½ åring. Plötsligt så stannar han och börjar le och bara står där. Jag frågar självklart vad han gör, lite nyfis blev jag ju! Han svarade mig...mamma, jag tittar på ängeln där borta! Ja haaaa, svarade jag. Tittade väldigt koncentrerat jag med. Såg inte ett skvatt men däremot var månen framme så jag sa..ah haaa, är det MÅNEN du ser??
Varpå den lilla herrn med en förskräckligt förnärmad min svarar, mamma, jag sa ju ÄNGEL! Jag frågade..hur ser den ut? Då suckade han djupt, log och sade...väldigt vacker mamma, så väldigt vacker..och traskade vidare!
Ok, jag erkänner...
Det är inget jag överför på barnen utan de har sin egen väg att vandra och att upptäcka saker. Men iaf..en annan gång var pojken JÄTTELEDSEN..kommer springandes och säger.."mammaaaaa du måste trösta mig!!!" Varpå jag självklart börjar och han blev ÄNNU argare och fullkomligen skriker "inte såååååååååååååååååååååå" Så tog han handen om handen på mig..och började dutta cirka 15cm OVANFÖR sitt eget huvud, släpper min hand, blundar (jag fortsatte) och så suckar han djupt, slappnar av och säger...åhhhh så hööööönt..kack mamma och vandrar vidare...
Nä, nu har jag kacklat här för första gången och jag hoppas att jag inte får ngn "tokighetsstämpel" i pannan..hahaha