Resan med Samuel fortsätter

TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Sätt en 1,5 tim lur och behövs det kan man lägga lite tidigare på kvällen vid behov, men det brukar gå bra. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av Ylvispylvis »

Snabb (och lite pinsam) rapport innan vi far iväg för att sova borta och i samma rum i två nätter (hurra! :roll: )!

Natten till igår hade vi ett uppvak nån gång på natten men han somnade om ganska direkt på enbart ramsa! Lite missnöjt hojtande på morgonen typ 6.59 så tyyyp 12 h natt igen alltså! =D> Kändes bra.

MEN nu ville det sig så illa att pga logistiska problem (jag hade bilnycklarna och min man bilen... ](*,) ) så nattades han inte förrän 19.50 igår. Och vi fick ett förtvivlat (tyckte jag) uppvak vid 21.30 nån gång. Eftersom jag a) inte var tillräckligt förberedd, b) tyckte han inte lät sur utan ropade på hjälp, så gick jag in :oops: och la tillrätta (för det var VERKLIGEN ingen fara på taket, han bara stod upp i sängen som vanligt) men som tur var räckte det och han blev tyst och somnade direkt utan protester. Puh. Sedan hade vi typ två uppvak till (övertrött?) typ 03.30 och nån gång vid 6 men då somnade han om på ramsan! Så några framsteg och några baksteg...men vi kör vidare. Tyvärr brukar det inte funka att ramsa i samma rum så vi får helt enkelt hoppas på god sömn de kommande två nätterna och vaknar han får jag väl gå ut och ramsa utifrån...eller? Får se hur trött jag är...annars tar jag tag i det igen när vi kommer hem.

För övrigt är det härligt att ha fått tillbaka vår solstråle som nu går som om han aldrig gjort annat och all gnällig frustration som varit innan detta utvecklingssteg är som bortblåst! :D \:D/

Ha det!

/Ylva

:heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av TorsMamma »

Visst är det underbart när det släpper? :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av Ylvispylvis »

Ja!

Vi är nu på väg hem efter bortavaron och det gick över förväntan att sova trots en hel del avsteg från schemat. Lite protester vid den något sena läggningen i förrgår men det avtog ganska snabbt när vi vuxna pratade lite lugnt med varandra utanför. Sedan väcktes vi ofrivilligt allihop av att gårdens mjölkmaskin startade under oss 6.20 men Samuel var tapper ända till 6.46 och då tyckte jag att vi kunde stiga upp. Igår kväll hände samma sak när vi lagt honom men då ramsade jag i dörrspringan och han somnade tryggt om!! Bra! :D

Återkommer när vi fått in rutinerna här hemma igen men känns mycket bra att ramsan är tillbaka i gemet igen!

Kram!

Ylva
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av TorsMamma »

:D På't bara! :P 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Resan med Samuel fortsätter

Inlägg av Ylvispylvis »

Hej igen!

Ramsan funkar nu klockrent igen och vi har fortfarande oftast något /några uppvak per natt men att ramsa från sängen och det blir tyst direkt är ju ingen konst!! :D

Tror uppvaken ska ge sig när han slutat hosta och snora så förfärligt.

Tusen tack för er fantastiska hjälp!!! =D> :D

Kram!

:heart:

Ylva
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"