Zandhra skrev:Ännu en bra natt utan uppvak! Härligt

:

UNDERBART =D>
Zandhra skrev:Dock är det svårt med lurarna dagtid men men vi jobbar på.
Ja, jobba på

Lugnt och fint och metodiskt. Det kan ta ett tag innan alla pusselbitar fallit på plats och alla polletter trillat ner. Alltid är det något som krånglar, höll jag på att säga (och sa jag) - ända upp till en månad efter kurstart. Men det är ingenting som inte går att komma tillrätta med! Finns tusen små effektiva tricks och knep :-({|=
Vi tar en sak i taget, tycker jag. Hela goda nätter är ju det första och viktigaste steget till ett underbart liv :thumbsup:

Schemat behöver sin lilla översyn! Som det nu är, har du planerat in sju måltider, faktiskt

Fyra plus nattslurk är det bästa. Vi vill att hon ska hinna bli hungrig mellan varven.
Det bör gå ca tre timmar mellan sista "tuggan" på ena målet och första på nästa. Hon bör äta under en halvtimme varje gång (inte mer, så mata på effektivt, tråka inte ut henne och bombardera henne inte med osäkra "frågor"!). Du kan alltså schemalägga måltiderna med 3,5 timmes mellanrum, om du får ihop det.
Undantaget är nattslurken, som kan läggas åt båda hållen, så att säga, om man vill - du tänker dig amma det första på morgonen och det sista på kvällen, och då kan gröten komma rätt tätt inpå efter respektive före amningen. Tätare än i ditt schemaförslag, tycker jag.
Vi vill att det ska "kännas" som samma mål för henne - som två rätter med paus emellan, bara! (Komplicerat? Du anar inte vad det kan vara svårt att lättfattligt beskriva det som i praktiken är så alldeles självklart! Eller det anar du kanske

)
Lurarna är fina och lagom för en så pass gammal dam som hon strax blir, men 1 och 2 ligger för nära varandra i min smak och 3 lite för nära natten.
Försök få till 3 tim mellan fm-luren och middagsluren och 3 tim mellan em-lur och natt, om du kan!
Så fram med papper och penna och skapa

#-o
O:)
Till alla med tack på förhand: Skrammelbössan kvider 8-[ Det kostar att driva ett reklamfritt föräldraforum. Bidra gärna med en liten peng! PG 59 65 80-1