Jag och min man kurade vår nu 2 -åriga son när han var 8 månader så vi är insatta i SHN. Jag var beslutsam i att INTE göra samma misstag med andra barnet så jag läste BB och hade lite kontakt med Anna W (som hjälpte oss med Elliot). MEN trots alla förberedelser så står jag och min man här nu lite handfallna. Vi läser tråd efter tråd för att hitta rätt lösning och svar. Nu vänder jag mig till era kloka människor för lite hjälp. Elisabeth föddes den 16 december 2014. Hittar inte vart jag ska lägga in det...
Vi har försökt att följa SM från början. Men fast man tror att men "vet" hur modellen ska vara på papper är det en himla skillnad i verklighet
OK så vi tycker att vi gör ALLT rätt men ändå så är hon så orolig av sig. Det gäller alla lurar. Tills nu har hon sovit två långa lurar per dag och det har funkat med klassiska uppvak efter 45 min och sedan ungefär 1 h. Sover hon över 1 h blir det gärna 2.5. Men oftast vaknar hon flera gånger, efter 5 min, 10 min 20 min osv. Det bästa är när vi går med henne och vi VILL INTE hamna i vagningsträsket igen för det gjorde vi med vår son och fick helt plocka bort promenader enligt AW:s goda råd.
Men nu är det ju dags att spika ett schema, eller snart i alla fall. Tre lurar och bra lurar och bra nätter. Vi har tänkt:
7.30 väckning med mat umgänge osv
9.00 sova 1.5 h
10.30 mat umgänge mm
12:30 sova 2h
14:30 mat umgänge mm
16.30 sova 45 min
17:15 umgänge mat mm
20:00 god natt!
Detta med att man ska mata inom 1 h, det tror jag vi helt missat
Jag är verkligen så stressad av detta med hennes sömn att det sätter sig överallt i mig, det enda jag tänker på och som vårt prat kretsar kring. Jag kan tänka mig att det är många med mig som känner som jag, man vill få det att fungera. Jag är så galet tacksam för lite råd och hjälp på vägen för oss. Hoppas att det inte är för struligt det jag skrivit utan att någon av er kan utläsa det vi behöver hjälp med.
Japp 20 min och nu vaknar hon igen...kan det vara ryggläget. Måste gå...Kram!
Emma & Ulf [-o< [-o< [-o<