HA!!! Där fick hon!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
?za

HA!!! Där fick hon!

Inlägg av ?za »

Hej allihopa! Igår var jag och min son på BVC för 6-månaderskontroll. Samma trevliga läkare som gjorde förra kontrollen tog emot oss nu och visade oss in i rummet.
Där satt även den otäcka BVC-sköterskan, som alltid närvarar. "Det här var en präktig pojke! Så här ska det se ut!" var det första läkaren sa när han såg min son. Han fortsatte klämma, känna, mäta, väga och titta på reflexer osv. När han lös i ögonen var BVC-sköterskan tvungen att upplysa mig om grön starr och andra hemska tumörer som han eventuellt skulle kunna upptäcka.
När han var klar och jag höll på att klä på min son kläderna, frågade BVC-sköterskan om det var något jag ville fråga om. "Ja, det är det. Jag ska bara klä honom färdigt först" svarade jag. Jag klädde honom i lugn och ro sedan vände jag mig till läkaren och frågade: " Tycker du att min son är tjock eller överviktig?" " Nej! absolut inte. Han följer sin kurva alldeles perfekt. han är jättefin! Varför undrar du det?"
Jag vände mig till BVC-sköterskan och svarade: " Sist du och jag pratade så sa du att min son var så tjock att han inte behövde någon mat." "NÄÄÄ... Det har jag aldrig sagt!" " Jodå, det sa du."sa jag. "Men det var inte så jag menade" nervösskrattade hon. "Jag tror att det var precis så du menade. Och sådana kommentarer vill jag inte höra. Du kanske ska tänka på hur du säger saker. Om jag inte hade haft huvudet påskruvat ordentligt utan lyssnat på vad du sagt, så hade jag svultit min son." svarade jag. Läkaren sitter tyst med vidöppen mun. Så säger han: " Din son är jättefin och ser ut som han ska. Han sover på nätterna, han har knappt varit sjuk och han utvecklas som han ska. Du ska vara glad att du har en så fin pojke." Med en stickand blick på BVC-sköterskan tackade han för sig och lämnade oss. Efter följde en harrang med bortförklaringar från en högröd BVC-sköterska, så lång att det inte får plats på den här sidan.
Lite stolt är jag över mig själv men såklart ännu stoltare över min son! Tack än en gång till alla er här på forumet för ert stöd och er "peppning"!
Mamma till två fina killar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag tror jag smäller av!!!! :D :D :D

Sitter bara och RYSER av välbehag över ditt mod!
Vilket mod! Vilken kurage!

Du ska inte vara LITE stolt över dig själv, du ska nästan spricka av stolthet!
Jag känner dig inte, men jag är STOLT, STOLT, STOLT över dig!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kanske tänker sig den puckade BVC-sköterskan för lite innan hon släpper en sådan kommentar i framtiden :twisted:

kram anna :D
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:D Men GUD människa, du är ju bara min idol just nu :!: :!: :!:

Att du kunde komma på allt det där i stundens hetta, allt det som man brukar komma på efteråt! Häftigt 8) Jag tror ock så att jag lägger mig bredvid anna och smäller av :shock: :D :!:

DUKTIG DUKTIG mamma :D :!: :heart:
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Då får vi väl göra en liten hög av avsmällda forumister då :lol: Fantastiskt! Modigt! BRA!
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Kit

Inlägg av Kit »

Well done! =D> Imponerande! =D> Så coolt! :thumbsup:

Det är människor som du, som världen behöver, inte minst barnen! :heart:

Kit
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

*Kastar mig i högen av avsmällda forumister!!*

COOLT!!!!! =D> :lol:

(Nu vet jag att jag vågar ställa vår BVC-sköterska frågan varför i allsindar hon rekommenderade oss 5-minutersmetoden.)
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Jennie

Inlägg av Jennie »

JAG GÖR VÅGEN FÖR DIG, ÅZA :!: och säger GREAT :thumbsup:

Så skall det låta 8) Hon fick nog lite att tänka på kan jag tro
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Härligt ! Alla översittare förtjänar att sättas på plats, oavsett yrke, underbart med någon som rakryggat vågar kritiser! Heder åt dig! Jag kastar mig också i högen av beundran! :!: :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Otroligt starkt och moget av dig att "möta" henne på¨en lugn och klok nivå där hon förhoppningsvis lär sig något. Det är sådant man själv växer av.

Snyggt :D :thumbsup:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:D Hejar på Isobel också i hennes beslut =D>
Berätta hur det går!!! :D
K-ina

Inlägg av K-ina »

=D> =D> =D>

Och så en sak till: Gå inte tillbaka till henne! Jag har bytt BVC-sköterska en gång och jag ångrar det INTE!

K-ina, som redan ligger avsvimnad och kippar efter andan!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fido

Inlägg av Fido »

BRA GJORT
Det hade aldrig jag vågat, även om jag kan vara nog så uppkäftig ibland.
Hoppas hon skärper sig så inte någon annan stor bäbis med osäkrare föräldrar sätts på svältdiet....
Bäbisar m. många veck är ju bara såååå gosiga!!!!
Smala blir dom ju när dom börjar röra på sig, då är det bra att ha lite att ta av....
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"