Hej igen!
Tack för länken om syskontråden. Såg det nu konstigt nog! Skall absolut kolla in den!!
Nu har vi haft syskonen i samma rum i en dryg vecka. Det funkar i det stora hela jättebra! I början lite nyhetens-behag-bus, men känns som om det blir mindre och mindre.
Vid läggning kan det ibland vara så att storebror skrattar och retas när vi ramsar (vi släcker för dom båda kl sju) och de båda har svårt att somna direkt pga det, men det brukar bara vara en kort stund, blir mindre och mindre sånt.
Natten till igår sov hon HELA natten för första gången! SÅ SKÖNT!!!
Inatt också, fast vaknade då en halvtimme innan klockan men då ramsade vi och lät henne ändå ligga tills "morgonen". Så jag är jättenöjd!!!
Nu till en fråga om mat. Om någon är sugen på att svara blir jag glad!
Jag håller på att sluta amma av olika anledningar. Men lillan älskar mat och har precis lärt sig att ta flaska och äta välling också (har aldrig gett ersättning, bara börjat med smakportioner o gröt och började ge mer mat innan kur-start som sig bör.).
Mitt mål är att vid 6 månader skall hon ha slutat amma. Undrar hur mycket och ofta det är lagom att äta? Nu är hon 5,5 månader.
Har även justerat schemat lite utifrån hur trött hon verkar vara under dagen osv.
Tänkte ha det såhär:
7:00 Morgon
Välling (Nu ammar jag här)
8:45 Sova 45 minuter
10:00 Mat (Nu ger jag välling här)
11:00 Sova 2 timmar
13:15 Mat
15:00 Sova 20 minuter
16:30 Gröt + fruktpuré
18:30 Välling (Nu ammar jag här)
Tror ni det är för sällan med mat eller för lite mat???