Schemat innehåller fria nattmål. Vi får se var de hamnar när schemat satt sig. Har inte infört schemat helt än, då jag kom på att jag ska luncha med jobbet på onsdag och helst ser att hon sover då, vilket hon inte gör med det tänkta schemat. Så det får bli efter onsdag. Däremot har jag senaste två kvällarna varit noga med att hon inte ska hinna bli så övertrött och försökt lägga tidigare (även om det blivit runt 20.30 tillslut ändå). Detta har i a f lett till att hon sovit ända till 2.00 första passet och sedan till kl 06.00! Sömn föder sömn som man säger 8) Får se om det håller i sig...
Precis nu vaknade hon pga gaser bara för det...
Jag har problem med att hon inte kommer till ro själv ännu. Så fort jag lägger henne i vagnen börjar hon skrika. Och det tar ett tag innan det är lönt att börja vagna. Men sen tar det ofta någon kvart innan hon är övertygad om att det är ok att somna. Är det bara att vagna på och det löser sig? Det kanske blir bättre när vi följer schemat också för då lär hon ju vara sunt trött när det är dags att sova.
Om hon vaknar av magknip, ska jag bara vagna då? Nu tar jag ibland upp och erbjuder mer mat vilket ofta leder till att magen kommer igång och knipet löser sig.
/Jenny