Den första natten som vi var bortresta var en aning tung, men min man jobbade som sagt bra med ramsandet och det har nog gett en hel del god skörd! =D> Det vill säga, nätterna har blivit mycket bättre och lugnare! Tjohoo! Men de är inte helt perfekta. När lillebror har somnat till natten vaknar han på nytt efter en timme och gnäller/frågar en stund. Så vi avvaktar med en minikur ännu en stund, men jag tror nog att vi kör den i något skede. Vi har ju verktygen och hela faderullan, så inga problem. Det är ju bara att tuta pch köra när man bestämt sig
Nu är det så att vi har en piggis här. Det är alls ingen frågan om. Alla mina barn har varit och är piggisar. Mellanbarnet, som kurades, klarade sig med en 2 timmars lur mitt på dagen när hon var 10,5 månader! Med lillebror har vi kört 12-45-2-20 sedan han var 3 månader och allt har gått fint, inga problem alls. Nu har jag funderat fram och tillbaka vad jag skall göra med lillebrors lurar, vilken lur som jag skall korta av. Och igår bestämde jag mig att den sista 20 minutersluren får nu falla bort när som helst. Vi ger honom 5-20 minuter vid behov och sen är den borta när han inte är trött längre på eftermiddagarna! Igår sov han faktiskt bara 5 minuter och orkade bra hela kvällen.
Vi har nu några kvällar gett en lite senare middag, klockan 17.45, och det verkar fungera bra. Han blir då tillräckligt hungrig mellan mellanmålet och middagen.
"45 minuters länk sittandes i vagnen" är finlandssvenska
Ha det bra, vi hörs!