Jag har även provat att väcka honom och mata innan jag går och lägger mig. Men lustigt nog vaknar han nästan alltid samma tid på natten i alla fall. Oavsett om han har ätit kl 19.30 eller klockan 22 vaknar han omkring klockan 01. :---)
Och sen vaknar han vid 4 och sen kanske vid 06. Ibland när han vaknar vid 04 äter han bara ett par tre minuter och slocknar sen som en sten. I stället för att mata har jag några gånger försökt att få honom att somna om genom att stoppa in nappen. Ibland somnar han då om i en halvtimme ungefär, men sen går det inte. Han vill ha mat, men äter inte särskilt länge. Vet inte om det finns något att jobba på här, borde jag buffa i stället?
Att få killen att sova 12 timmar i sträck vid fyra månaders ålder känns ganska omöjligt just nu. Det rullar liksom på, men så mycket framåt kommer vi inte.
På dagarna skarvar han en del. Men om jag fokuserar på att få honom att sova vidare (vagnar) så sover han ofta omkring två timmar, ibland tre.
Jag är i alla fall nöjd över att jag fått kläm på nattningen. Tidigare brukade jag mata honom liggande i sängen, men då var han mest ledsen. Nu matar jag honom i soffan och lägger honom sen i sängen. Ibland får jag gå in några gånger och stoppa in nappen och kanske buffa, men annars somnar han så fint på egen hand. \:D/