Fråga

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
heuren

Fråga

Inlägg av heuren »

Hej jag försöker få min kille på 3 år att dra ner på nappen. När vi tar bort nappen suger han på fingrarna istället . Hur gör man? Det är ju lite svårare att få han att sluta med det. Med vänlig hälsning, Caroline
2011-05-16
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Fråga

Inlägg av TorsMamma »

Man tar bort nappen förutom när man skall sova och sysselsätter händerna med annat istället. Låter lätt men är svårare. Men mycket social delaktighet är nyckeln. Man måste använda händerna till så mycket annat. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
heuren

Inlägg av heuren »

Oj då! Då blir det ingen ensamlek alls.?! Så fort man tar bort nappen så stoppar han fingrar eller saker i munnen. Men jag vet att det inte finns några genvägar ;-) tänkte bara om ni satt inne på någon mirakelmetod ;-) Men då är det bara att stålsätta sig. Läste någon som satt stop o väx på fingertopparna och hade funkat bra. Men vågar man det? Det ska ju inte va något giftigt men man kanske går över gränsen där? Tycker man ställs in för nya saker hela tiden. När den ena ovanan försvinner kommer en annan. Hehe
2011-05-16
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Min son sög på tummen tills han var 4 och då satte vi helt enkelt en "tummetott" på tummen när han skulle sova, ett år senare var den ur världen. :)

Men har han inte och göra på ensamleken då? Om han har fingrarna i munnen på ensamleken, vad gör då det? Han har ju napp när han skall sova? :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"