Tack Inger för ditt fortsatta intresse i dessa vindlande vägar.
Majbrittsanna- Jag har tänkt på dig flera ggr länge. Snackade inte vi om bovetevälling och kokosolja ngn gg? Så nu har du hamnat här...där ser man. På ngt vis kände jag på mig det. Nu ska du inte behöva vänta mera.
Skulle ju skriva om GAPS men jag lägger mig platt här: Jag är ju bara en mamma och inte kan jag kolla upp allt till höger och vänster även om jag önskar att jag kunde. GAPS e bluff.
Men varför funkade det på dina barn? Jo, det ska jag tala om.Snart.
Låt mig först säga att GAPS-grejen har ett problem. DU slutar men en massa saker tvärt och om en liten eller stor människa har väldigt mkt patogener så blir det en crash. Man kan få JÄTTEmycket avgiftningssymptom så blir svåra att hantera. Därför hade vi TUR att jag först hade dem på SCD och SEN satte dem på GAPS. Då blev inbromsningen lagom hård. Tror det är det som kan ha hänt er majbrittsanna.
Så vad är det som händer när man börjar på GAPS intro steg?
-man tar bort alla kosttillskott- parasiternas godis. det blir de inte direkt glada av.
-man KOKAR allt som de stoppar i sig- inga nya parasiter- patogenbelastningen slutar växa
-man tar bort allt socker även det naturliga som frukt och honung.
DOM sakerna e bra med GAPS. Det andra tror jag inte längre på. De göder bara patogener. Samma SCD...Tyvärr.Man ska inte ge de små JOS även om man gjort den själv och blandat upp med grönsaker- Det är för mycket socker- då blir alla patogener glada och parasiterna har party i tarmen.
Jag väntade på resultat innan jag skrev ngt här och det har jag fått.
Jag tipsade tidigare om boken Healing the symptoms known as autism av Kerri Rivera...heller hur? Tror det, hoppas det.
Hon har en behandling där man detoxar barnen/tonnåringarna (Ja, Inger det går bra med stora också- vilket är helt fantastiskt!
Min lilla flicka hade massa jäst- hon var alldeles röd i underlivet- lilla gumman. Men nu är det pustväck! Haha! Detta efter 1 mån på behandligen...
MEEEN jag var ju skeptisk- så mkt som vi provat, så mkt som inte visade sig vara det man trodde. Kanske var detta oxå snicksnack?
Min man kontaktade läkare och vi efter en vit lögn till det så att de små barnen testades för parasiter. Svaret blev negativt- de hade inga.
Jahopp tänkte jag, men jag måste prova iaf :-k för direkt efter jul så påbörjade jag denna behandling på prov och FANTASTISKA saker hände- sonen som var livrädd för badrum och som jag gett badterapi i 8 mån utan att ngt hände (han kom aldrig till att vänja sig vid bad
Båd barnen slutade att vilja stirra på datorn eller iPAD- de ville var med OSS!
Detta kunde jag ju ingalunde släppa. Så vi började om efter ett litet(stort) sjukdoms-intermezzo.
Efter en månad började vi undra...var detta sant? det kommer ju inte parasiter...Men jo de kommer. Skickade ett foto till läkaren som kommit fram till att de INTE hade parasiter. En spolmask sa hon, medicin finns på recept till er på apoteket. Så ja- de har parasiter och ja- DET FUNKAR! Wohoo! Ni måste testa!
Varje dag är en dag bort fr autism, från panik och ångest, tvångsbeteenden och utbrott. Bara gladare lugnare barn.
Det finns så mycket att berätta men allt står ju egentligen i Kerris bok.
Idag dansade jag och stora pojken och han berättade att han tycker att låten är jättebra. Lillan kan helt plötsligt klättra - hon vars koordination blev bara sämre och sämre.
Linda, du skrev i kackel att du inte trodde att diet var tillräckligt- SPOT ON! OCh du skrev att den springande punkten är VILKET medel man ska ta MOT patogenerna- SPOT ON IGEN! :thumbsup: :thumbsup: Och nu har jag medlet-
Kram och värme till er alla!