Hej igen alla snälla fina!
Nu har det gått några veckor sedan jag skrev sist, ligger i och försöker truga med maten. Gröt är nog populärast ändå

men oxå sötpotatis gillas skarpt.
Funderar fram och tillbaka på hur vi kan gå vidare, känns som vi står och stampar lite...det går ibland rätt bra på nätterna, och ibland känns det som man får stå och buffa halva natten...

Dagarna sover han oftast bra, det är nog mest sista 45 min luren som brukar bli 30-40 min ist, men har förstått det som om det är rätt vanligt?!
Får jag fråga en kanske dum fråga, nu när det gått så lång tid egentligen;
*jag brukar amma första målet enl standardmodellen (b1 rap, b1 lek, Skötning mm, b2,rap,b2) inom en timme.
*Sen vid nästa mål ger jag honom mat, och päronpure, ammar b1 inom en knapp timme. Sover 2 h efter det.
*Serverar gröt, med rivet päron i (trög i magen) och sedan amma b2 inom timmen.
*Middag, med sötpotatis eller annan god mat och sedan amma b1 igen inom timmen.
*slutligen sen kvällsslurk kl 18, eller strax efter innan läggningen 18.30.
Är detta tokigt planerat? Ska jag lägga in mer mat nånstans? Hur tänker jag med amningen?
Somnar ibland utan hjälp, men behöver ibland buffas. Sover i spjälsängen på natten och vagnen på dagen, alltid magläge med larm.
Eftersom han vaknar fortfarande minst en gång per natt för nattmålet men ofta några fler som jag försöker jobba bort så vet jag inte riktigt hur jag går vidare..? Vaknar oftast också före 06 på morgonen, och inte vill somna om riktigt, bara ibland. Tycker inte han är såå hungrig då heller som man kunde tro hade med det tidiga uppvaket att göra. Borde det inte vara läge för 12 timmarsnatt snart? Vad tror ni om att göra en minikur (som anna w gjorde på sitt barnbarn)? Och hur gör jag då i så fall? Har SHN boken hemma som jag tänkte kolla i och i så fall läsa på ordentligt innan...Eller är jag fel ute när det gäller upplägget? Tyckte det gick lättare med systern, men det kanske är lite olika?
Hoppas någon orkar läsa mitt lååånga brev och komma med några idéer och tips, känner att mitt tålamod tryter ibland
Tack snälla igen♡ kram på er!