Jeg forstår godt hva dere skriver, og håper dere kan forstå meg også, selv om jeg skriver på norsk.
Vi er helt desperate fordi vår lille datter på fem mnd og en uke holder på ta livet av oss med våkenetter. Helt inntil for 2 mnd siden aksepterte hun at natt var fra 19-07. Så begynte hun plutselig å våkne 04! Og holde seg våken i 1-2 timer. Av og til mer. Hun har alltid ammet mye om nettene, så er ikke det at hun er sulten. Hun er bare lys våken. Selv tilbudet om å sove med brystvortene i munnen nekter hun å akseptere. Hun sovner fint i egen seng på kvelden. Bruker ikke napp. Hun har til nå sovet på foreldresoverommet og sovet deler av natten i vår seng. Vi står ikke opp før tidligst 06. Ofte sovner hun igjen en halvtime før vi står opp:/ hun legges etter 1,5 t og sover da 45 min. Så igjen soving fra 11-13 og igjen 1510-1555 ca. Legges 1830, sovner som regel ca 1850. Og sover avbrutt av to amminger frem til 04, av og til 05. Da nekter hun å sovne igjen
Det er dags for SHN kur. Jeg har noen spørsmål:
Hun er liten! Følger sin kurve helt fint, men veide bare 6050gr for en uke siden. Jeg har fullammet henne til nå. Men har begynt med mat nå og trapper langsomt opp. Hun blir veldig forstoppet av grøt, så prøver avokado (fet mat), og det ser fint ut til nå. Hun får også sviske for magen. Her i Norge sier man at babyer ikke kan sove gjennom natten 12 t før de er minst 6 mnd og spiser minst to fulle porsjoner fast føde på dagtid. Det gjør ikke min baby enda. Tør jeg å kjøre. SHN kur selv om hun er liten og tynn for alderen? Hun vokser som sagt som hun skal ifølge sin egen vekstkurve. Men vil hun ikke bli sulten på nettene? Bør jeg vente?
Noe må skje, jeg går rundt og griner hele dagene, kjefter på sønnen min på 3 år, krangler med mannen min hele tiden osv. Samtidig er jeg veldig bekymret for min lille baby som får for lite søvn. Føler meg som en elendig mamma
Til nå har hun sovet på rygg eller siden. Vi vil såklart innføre mageleie som Anna wahlgren rekomanderer. Vi har skaffet oss pustealarm og holder på å rydde så hun kan få eget rom. Vi tenker å kjøre kur 14.mars, da er pappaen hjemme, han skal ta nettene.
På dagen sover hun i vogn som TRiLLES. Det blir tre turer hver dag. Hjelp. Jeg er så sliten! Må få orden på dette.
Vil noen hjelpe med et skjema mht dagsoving og mat?
Jeg ønsker at natt skal være fra 1845-0645. Dette fordi jeg legger storebror 19 og han står opp 07. Passer best sånn:)
Klokken skal stilles 30.mars, jeg tenker at jeg bør begynne med de nye sommertidene når jeg kjører kur, så vi ikke endrer skjemaet etter bar 14 dager.
Er det håp for min og mitt barns nattesøvn? Hun har hele sitt liv sovet dårlig fra 04 og ut. Tidligere masse amming på denne tiden og nå altså lyyyys våken.
Hele familien holder på å dø av dette. Vi bare krangler, er sure osv. Jeg kjenner og at jeg er i ferd med å bli ordentlig deprimert:/
Hjeeeeelp!