La ner honom i sängen go och glad. Ramsade ut, lite gnäll men sen tyst. Började prata och leka lite i sängen så jag satte på fläkten och plockade ur diskmaskinen. Sen hör jag att storebror gått in för han var ju "vaken" och skulle komma upp. Så jag blev lagom irriterad och satte på overallen och ut i vagnen istället... Får köra middagsvilan i sängen på måndag när vi är ensamma hemma och storebror och storasyster är i skolan eller ev imorgon då pappa är hemma och kan hjälpa till
Några frågor inför kvällen då vi ska kura Anton 10 månader.
-
mariericsson
Re: Några frågor inför kvällen då vi ska kura Anton 10 månad
Middagsvilan slutade i vagnen...
La ner honom i sängen go och glad. Ramsade ut, lite gnäll men sen tyst. Började prata och leka lite i sängen så jag satte på fläkten och plockade ur diskmaskinen. Sen hör jag att storebror gått in för han var ju "vaken" och skulle komma upp. Så jag blev lagom irriterad och satte på overallen och ut i vagnen istället... Får köra middagsvilan i sängen på måndag när vi är ensamma hemma och storebror och storasyster är i skolan eller ev imorgon då pappa är hemma och kan hjälpa till
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
Du får väl ta ett snack med storebror om att lillebror ska ligga i sin säng tills "klockan ringer"
8)
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
-
mariericsson
Jo jag får göra detManfred10 skrev:Du får väl ta ett snack med storebror om att lillebror ska ligga i sin säng tills "klockan ringer"8)
Läggningen gick bra
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
-
mariericsson
Natt 10
19.15 god natt, somnar på en gång
22.30 vaknar, avvaktar, skriker upp sig
22.36 ramsa, tyst somnar om
06.33 vaknar och somnar om själv
06.45 går in och väcker en go liten gosse
Så himla skönt att han sover bättre och bättre!
Jag sov med storebror och storasyster i 90 säng så gissa om jag har sovit gott haha Och lille Anton han sover gott i sin säng och inne i hans rum står en dubbelsäng tom haha jag tror jag flyttar in inatt
19.15 god natt, somnar på en gång
22.30 vaknar, avvaktar, skriker upp sig
22.36 ramsa, tyst somnar om
06.33 vaknar och somnar om själv
06.45 går in och väcker en go liten gosse
Så himla skönt att han sover bättre och bättre!
Jag sov med storebror och storasyster i 90 säng så gissa om jag har sovit gott haha Och lille Anton han sover gott i sin säng och inne i hans rum står en dubbelsäng tom haha jag tror jag flyttar in inatt
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
-
mariericsson
Middagsvilan blev i sängen
Massa skratt och bus innan. Sen ramsa och ut, skrik men tystnade snabbt.
Skulle in och kika till honom efter ca 15 min, vem står där då jo lille Anton haha
så det blev att lägga tillrätta ramsa ut och sen tyst nästan direkt. Nu har jag inte vågat gå in utan han sover nog när det är tyst
Skönt att middagsvilan i sängen fungerade bra
En fråga nu, jag tänkte ev om jag kan flytta middagsvilan till 11.15-12.45 istället för 11.30-13.00. Vill ju att han ska hinna vakna till och sen klä på för vagnen då jag måste gå 12.50 och hämta barnen.
Massa skratt och bus innan. Sen ramsa och ut, skrik men tystnade snabbt.
Skulle in och kika till honom efter ca 15 min, vem står där då jo lille Anton haha
så det blev att lägga tillrätta ramsa ut och sen tyst nästan direkt. Nu har jag inte vågat gå in utan han sover nog när det är tyst
Skönt att middagsvilan i sängen fungerade bra
En fråga nu, jag tänkte ev om jag kan flytta middagsvilan till 11.15-12.45 istället för 11.30-13.00. Vill ju att han ska hinna vakna till och sen klä på för vagnen då jag måste gå 12.50 och hämta barnen.
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
Hejsan
Vad bra det går för er!
Efter uppföljningsveckan är det fritt att göra justeringar i schemat och det är väl imorgon om jag räknat rätt.
Den där sängen kommer nog aldrig att ha varit så skön som när du flyttar tillbaka igen!
Hälsningar Malin
Vad bra det går för er!
Efter uppföljningsveckan är det fritt att göra justeringar i schemat och det är väl imorgon om jag räknat rätt.
Den där sängen kommer nog aldrig att ha varit så skön som när du flyttar tillbaka igen!
Hälsningar Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
mariericsson
Då testar jag med lite justering imorgon.duggan skrev:Hejsan![]()
Vad bra det går för er!![]()
Hälsningar Malin
Ska lägga mig i sängen inatt tänkte jag. Han kommer väl vakna minst 100 gånger kan jag tro haha nej då det ska nog gå bra
Vaknade nu när jag gick in och skulle läsa men somnade om lika snabbt
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
-
mariericsson
Inatt sov jag inne i min säng. Han vaknade flera gånger, hade inte med mig penna och papper men det var vid ca 23,01,03,05 då somnade han om utan ramsa och sen vaknade han för att gå upp vid 6.20. Jag smög ut och ramsade men han var vansinnig. Såg mig väl på vägen ut... tog upp honom sen vid 6.30...
Tror jag sover på soffan inatt igen..
Middagsvilan är just nu så jag har lagt honom inne i hans säng och han blev tyst på en gång... haha nu hör jag honom prata med sig själv. Får se om han somnar
Middagsvilan är just nu så jag har lagt honom inne i hans säng och han blev tyst på en gång... haha nu hör jag honom prata med sig själv. Får se om han somnar
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
-
mariericsson
Han somnade till slut. Satte på musik och fläkt och tog disken men han skrek upp sig så till slut gick jag in. Solfjäder i några minuter till han lugnade sig och sen ramsa ut och lite gnäll sen blev det tyst. Vågar inte gå och kika till honom utan jag får väl se sen vid 12.50 när vi ska gå och hämta storebror.
Hur mycket påverkas de av att missa ca 30-45 min av middagsvilan?
Hur mycket påverkas de av att missa ca 30-45 min av middagsvilan?
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
Hejsan
Det är inte sovna minuter som räknas, livet är livet och ibland händer det saker så att det blir lite bortfall. Allt handlar om förutsättningar, det brukar ta 1 vecka innan tiderna sätter sig när man justerar i schemat.
Hälsningar Malin
Det är inte sovna minuter som räknas, livet är livet och ibland händer det saker så att det blir lite bortfall. Allt handlar om förutsättningar, det brukar ta 1 vecka innan tiderna sätter sig när man justerar i schemat.
Hälsningar Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
mariericsson
Två bra kvällar och nätter. Måndag natt ett uppvak.
Tisdag natt ett uppvak. Imorse sov han till 7 så då ringde klockan som den ska
Middagsvilan i sängen tog lång tid innan han somnade men somnade till slut. Vaknade tidigare men men..
igår var vi på babyrytmik så då fick middagsvilan bli i vagnen på väg hem och det gick bra
Tisdag natt ett uppvak. Imorse sov han till 7 så då ringde klockan som den ska
Middagsvilan i sängen tog lång tid innan han somnade men somnade till slut. Vaknade tidigare men men..
igår var vi på babyrytmik så då fick middagsvilan bli i vagnen på väg hem och det gick bra
Anton 2013-04-28
Kurstart 2014-03-06
Kurstart 2014-03-06
Instämmer med Duggan i högsta grad!
Stirra dig inte blind på minuterna utan jobba med förutsättningarna dagtid.
Stirra dig inte blind på minuterna utan jobba med förutsättningarna dagtid.
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903