Han har inget eget rum utan ska sova i sin säng inne hos oss. Ska sätta upp draperi runt hans säng så att han inte ser oss tänkte jag. Hur mycket stör ljud från oss/syskon när han ska läggas? Är det bara under kurveckan eller senare också?
På dagslurarna kan jag vagna på rygg då eller hur ska jag göra? Går ofta en promenad till han somnar och ställer han sen ute. Kan jag fortsätta med det eller ska jag införa vagning för dagslurarna?
Såhär ser schemat ut.
7 God morgon
7.15 Frukost
8.30 Sova 45 min
10.30 Lunch
11.30 Sova 1½ timme
13.30 Mellanmål
17.00 Middag
18.00 Bad, gröt/välling, amma
19 God natt
Hämtar barnen kl 13 så då tar jag vagnen och går och hämtar så det passar bra att han sover i vagnen just nu iallafall men senare kan vi ta den luren inne.
Räcker det med 20 minuter istället för 45 min luren?
Ska jag väcka honom inom hans schema eller kan han sova över 10 min ca om det tar så lång tid att söva tex på 45 min luren. Att han sover 8.40-9.25 istället för 8.30-9.15?
Han är ju vaken 13-19 är det för länge? Ska jag lägga in en 5 min eller ändra lunchvilan? Helst vill jag inte ändra lunchvilan då jag hämtar barnen 13.
Under dessa 4 nätter så ska han sova själv inne i vårt rum vad jag har förstått hur går det sen. Kommer han att vara lika lättväckt som nu och vakna till varje gång vi går in för att lägga oss? Alternativet sen är att sova inne med storebror när han har börjat sova hela nätterna givetvis. Han är 7 år och lägger sig 20, lyssnar gärna på cd saga eller ser på film och har en lampa tänd hela natten går dettta att kombinera med lillebror?
Oj vilket långt inlägg men nu tror jag att jag fått med allt