Hej och välkommen till Späda och Små!!
Stort GRATTIS till sonen!!
Snabbt svar eftersom min man snart kommer hem

...jag kan återkomma imorrn om jag kommer på något mer.
Det är ju lite tidigt med schema men det låter jättefint som du tänker och funkar det bra så är det ju inga problem! Men räkna med bakslag och att det är svajigt i början!!
Jag hade absolut lagt honom när han är trött och sedan inte försökt väcka eftersom övertrötta småbebisar inte är roliga att ha hemma...

Min son var också en tröttis och först när vi började lägga honom 18-18.30 så fick vi bukt på kvällarna här!

hannisen skrev:Senaste nätterna har han sovit från 19/19,30 till 03/04-tiden.
:thumbsup: Det låter super! Många små verkar gilla 12h natt-tänket redan från början så låt honom för allt i världen sova till 03-04 och då tar du ett nattmål. Uppenbarligen äter han så han klarar sig tills dess och sover han sedan vidare till morgonen vid låt säga 07, så har du ju rena rama semestern! 8)

För mycket sömn är inte farligt så länge de fortsätter att sova bra och inte vänder på dygnet! Vi hade typ 18 h sömn på schemat jättelänge i början och det finns det flera som har haft.
Jag vet inte om du har SM:at förut eller om det är första gången? Antar att du har läst Barnaboken, som är grunden för den "filosofi" vi utgår ifrån här på forumet? Om inte rekommenderas den förstås varmt! Många frågor får också sina svar under "Klistrade favorittrådar", där kan du spana lite.
Vi hörs igen!
Njut av lillen!!
Kram!