Minikur eller SHN-kur?
Re: Minikur eller SHN-kur?
6.10 vaknar och skriker. Buffar kort igen. Hysterisk när jag ramsar ut igen. Tystnar efter ca 1 min. Drar igång igen efter 10 sek.
6.12 påminellse. Skriker och tystnar om vartannat. Låter förtvivlad.
6.15 påminnelse. Är lite lugnare nu. Kommer t.om. Lite "prat" emellanåt.
6.17 påminnelse som jag drar ihop med bekräftelse
6.19 tystnad som varvas med gnäll eller små tjut.
6.20 påminnelse
6.22 bekräftelse x4. Tyst
6.23 lite "gurgel" där inne
6.24 han har inte somnat. Tyst gnäll.
6.27 bekräftar men kanske för tyst så den inte går fram. Är rädd att störa nu.
6.30 hör lite gnäll. Vågar inte göra nåt nu.
6.12 påminellse. Skriker och tystnar om vartannat. Låter förtvivlad.
6.15 påminnelse. Är lite lugnare nu. Kommer t.om. Lite "prat" emellanåt.
6.17 påminnelse som jag drar ihop med bekräftelse
6.19 tystnad som varvas med gnäll eller små tjut.
6.20 påminnelse
6.22 bekräftelse x4. Tyst
6.23 lite "gurgel" där inne
6.24 han har inte somnat. Tyst gnäll.
6.27 bekräftar men kanske för tyst så den inte går fram. Är rädd att störa nu.
6.30 hör lite gnäll. Vågar inte göra nåt nu.
6.35 "grinar" till men tystnar direkt. Kom igen nu olle!
6.42 skit också. Han är vaken. Vad göra? Ta upp inom marginalkvarten eller hålla ut till 7?
6.58 väckning om 2 min och det dras timmerstockar där inne 
Skiftbyte strax och undertecknad ska försöka få ett par oroliga sömntimmar. Hade varit skönt med lite buffning
Skiftbyte strax och undertecknad ska försöka få ett par oroliga sömntimmar. Hade varit skönt med lite buffning
Då var det dags för natt 2. Dagen har varit bra med två undantag. Första dagssömnen var det kraftiga protester. Tog 40 min innan han somnade och sov bara 20 min av sin timme. Andra sovpasset var bättre. Då tog det 7 min till sömn med ett uppvak efter en halvtimme som han somnade om själv ifrån. Åt halvdåligt till middag.
Nu till nattens anteckningar:
19.59 läggning. Buffar ca 20 sek. Han tar sats direkt när jag solfjädrar och protesterar när jag ramsar ut. Förlänger till 6 verser och på sista är han tyst. Gnäller sedan i ca 1 min.
19.03 Bekräftar x4. Tyst. Kommer ett litet stön där inne ca 1 min senare.
Nu till nattens anteckningar:
19.59 läggning. Buffar ca 20 sek. Han tar sats direkt när jag solfjädrar och protesterar när jag ramsar ut. Förlänger till 6 verser och på sista är han tyst. Gnäller sedan i ca 1 min.
19.03 Bekräftar x4. Tyst. Kommer ett litet stön där inne ca 1 min senare.
20.49 vaknar. Gör mig redo för att ramsa men han tystnar. Verkar som han somnar om själv.
Tycker det verkar gå alldeles strålande!
=D> =D>
men han förlåter dig för det. När du är inne ska du veta vad du gör.
Fortsätta jobba med ramsan OCH bekräftelsen i natt. Ni jobbar så fint, men ropa inte hej... med detta menar jag att ni tänker shit vad lätt han fixar detta själv, vi skippar bekräftelsen så han inte blir arg.... typ 8) Följ lathunden och fortsätt som ni gör.
Jenny
=D> =D>
nej... det är första natten tycker ändå det har varit lite trafik. Bättre att gå in och ha ett mål med det du gör än att ramsa lite halvdant utanför. Lugnet ska sätta sig. Här gjorde du lite fel....Gjorde jag fel som gick in 5.07???
Här börjar du darra på manschetten5.13 går in. Andas som en ekorre under buffringen så jag står kvar längre än tidigare tills han andas lugnt. Märker att han kommer skrika direkt när jag avbryter buffningen och ska solfjädra. Skriker så han inte får luft när jag går.
Fortsätta jobba med ramsan OCH bekräftelsen i natt. Ni jobbar så fint, men ropa inte hej... med detta menar jag att ni tänker shit vad lätt han fixar detta själv, vi skippar bekräftelsen så han inte blir arg.... typ 8) Följ lathunden och fortsätt som ni gör.
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tackar för uppmuntran och tipsen! Här ska inte fuskas något.
Ska jag bekräfta även om han tystnar själv utan att jag påmint, som vid 20.49?
0.55 vaknar och gnäller till. Jag ger bekräftelseramsa x4. Tyst.
1 min senare gnäller han igen. Lite högre den här gången men tystnar igen. Ger bekräftelse x4 igen. Tyst.
1 min senare gnäller han igen. Lite högre den här gången men tystnar igen. Ger bekräftelse x4 igen. Tyst.
1.50 samma som ovan
5.14 samma som ovan.
6.12 samma som ovan. Trodde han skulle skrika upp sig nu men tystnar innan jag är utanför dörren. Bekräftar bara igen.
6.33 vaknar och blir tyst direkt igen. Bekräftar. En minut senare hör jag prat där inne så jag påminner. Tystnar efter den men strax efter hör jag lite mutter.
6.37 bekräftar igen. Tyst i rummet