Stött på patrull!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nero

Stött på patrull!

Inlägg av Nero »

Dom senaste 3 nätterna har Astrid snurrat mer eller mindre som en vilde i sin säng och tillslut hamnat på mage vilket hon inte gillar alls! När vi lägger henne för natten är det på rygg för vi har gett upp magläget, ¨på rygg somnar hon inom ett par minuter. Så problemet då är att när hon på natten vaknar upp så lyckas hon inte rulla tillbaka själv till ryggläge och går jag in och lägger henne till rätta då ska hon med mig! Spelar ingen roll hur jag vänder och vrider för ändan är bak. Hon vill inte att man ska störa när hon ska sova så buffa blev hon bara mer upprörd av, tyst och stilla vill hon ha det i rummet! vet inte hur ska jag lösa det här? Kan jag lägga henne i vagnen ett par nätter och vagna vid kris? Har prövat att rulla två små filtar och lagt längs sidorna i sängen men det hjälpte inte för hon kom runt iaf. Kanske 2 större filtar?
I natt satt jag i 1 timme innan jag gick in och vände henne rätt, ytterligare en timme tills hon inte var arg längre utan ledsen och säkerligen så trött så hon inte visste vart hon skulle ta vägen, tog upp henne då ](*,) jag vet :oops: det hjälper inte men då var jag helt slut och gråt färdig själv. :(
Lyckades få henne att sova en stund mellan 5.30 - 6.20 (morgon 6.30)
Då var hon så pass lugn så det gick bra med en hurtig ramsa.
Kanske vaknar hon inte alls i natt och bökar, men om?!
Känner mig helt förvirrad efter att ha sovit hela nätter sen kurningen i januari. Tror att det är tänder på gång för hon dregglar och gnider tandköttet mot allt, kan det vara det som påverkar?

Nån med tips och fler skott till bössan...
Mamma till Astrid :heart: & Elsa :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Nero :D

Skickar med "min" tråd om just nattlig akrobatik, finns massor med bra synpunkter och råd från erfarna föräldrar i den :D

http://www.annawahlgren.com/phpBB2/view ... highlight=

ps. och just som Leia blivit så duktig på att vända tillbaka till mage på egen hand uppstår en ny sorts övning :arrow: nog ligger hon på mage alltid men med huvudet vid fotändan istället :lol:
Nero

Inlägg av Nero »

Hittade din tråd Nancy så jag har läst på i den oxå nu :D
Tänker nu i natt rulla filtar på sidorna om henne och se om det kan hålla henne på rätt köl. Prövade nu på dagsluren att söva henne på mage men efter 15 minuters tjoande som slutade i gråt gick jag in, la henne på rygg, ramsade och inom 30 sek sov hon. :)
Hoppas er lilla busunge slutar med sina övningar oxå och bestämmer sig för att lägga övningarna till dagtid istället :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jadå, övningarna (de vakna, medvetna) kommer att förläggas till dagtid.

Men vänder hon sig på mage, och vill sova på rygg, är ingenting enklare än att vända sig tillbaka till rygg. Det är mycket lättare än tvärtom. Så ha lite mer förtroende för henne och spring inte där och stör :evil: :roll: :!:

Hon har ju ingen chans att lösa sina diverse livskriser själv om du hela tiden envisas med att försöka göra det åt henne. Vilket hon (med rätta) inte accepterar.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nero

Inlägg av Nero »

Det varade bara ett par nätter nu är allt som vanligt igen, gymnastiken är numera lagd till dagtid :D
Däremot är det ju dax för oss att lägga om schemat då hon nu blir 7 månader och det kanske vi kunde få hjälp med?
Schemat ser ut som följande:

6.30 morgon och ammas
8.30 - 9.15 sover
9.30 gröt
12 - 13.30 sover
13.30 lunch, matpure + frukt
15.00 - 15.45 sover
16.00 ammas
18.00 bad
18.15 gröt
18.45 -19 sova för natten

Hon vaknar allt från 5.30 - 6.15 så hon är alltid jättetrött innan det är dax för första luren, sällan hon somnar om när hon vaknar 5.30.
*Tänkte att man kanske kunde uttnyttja det att vi ska ställa om klockan snart?
*Tänkte i den vevan oxå sluta amma på morgonen och då förlänga morgonen till 7 istället, tanken är då att istället för att ta upp tidigare på morgonen så lägga henne tidigare istället på kvällen, vad tror ni om det?
*Sen undrar jag oxå vad jag ska byta ut 16 ammningen till? Hon gillar inte välling, är det dax för middagsmat?
* Och slutligen, på kvällen får hon ju gröten väldigt tidigt för att vi ens ska få i henne något, blir ju så trött och det är inte det lättaste att mata en trött bebis :D + att hon är hungrig så tidigt eftersom mjölken är väl inte tillräckligt mättande längre.
Råd och tips mottages tacksamt :)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"