Hej!
Ska strax inleda 9 kurnatten av min son som blir 7 månader nästa vecka.
Det har gått lite upp och ner men mestadels har jag ändå varit glatt överraskad då min son aldrig sovit mer än en timme i stöten tidigare och har ett galet sugbehov (var rädd för att ta nappen)
Men hade läst på ordentligt sedan han var 4 månader och nu äntligen förra veckan börjat genomföra. Jag kurar själv då jag inte litar på min man att han gör det hela vägen då han är en riktig skeptiker.
Det som framför allt har hänt nu som jag märker sista nätterna är att han vaknar återigen efter 45 min - 1 timme och är direkt hysterisk och lyssnar inte ett dugg på min ramsa. Plus att han i sin hysteri snurrar runt till rygg och kommer då absolut inte till ro. Vilket har resulterat i att jag har gått in, påmint honom (inte buffat, bara lagt tillrätta och solfjäder och sen ramsa ut) men känner att jag nu inte kan komma ur detta. Hjälp!
Känns som jag tappat energin och hoppet som jag hade innan när jag körde varje natt med adrenalin om små framsteg varje natt.
Hjälp mig. Vad ska jag göra????
fått flera bakslag och behöver er hjälp!
-
annapanna85
Re: fått flera bakslag och behöver er hjälp!
Hej och välkommen hit!
har du någon tråd sedan tidigare från er kurstart?
Hur ser ert schema ut?
Hur är det med matintaget över dagen och skrattet till god nattet?
Kan han vända sig själv dagtid? Det kan vara så att ni precis kommit till det stadiet att han precis håller på att lära sig, kommer de då över på rygg i sängen blir de ilskna för att de inte kan vända sig tillbaka. När detta händer (det brukar jag höra på skriket) går jag in på en gång, vänder snabbt över till mage och går ut igen lika fort utan ramsa, som om jag inte ens varit där... 8)
vaknar han 45 min efter läggning eller 45 min efter varje omsomning på natten?
Är liten arg biter ingen ramsa. Då jobbar man med husljud. Dammsugaren är min favorit. 8)
Om du går in vid ett sådant tillfälle när han VERKLIGEN ber om hjälp, är det ibland bättre att stå med solfjädern så pass länge tills liten har somnat. Springer man in och ut flera gånger blir de små oftast bara argare och mer störda.
Jenny
har du någon tråd sedan tidigare från er kurstart?
Hur ser ert schema ut?
Hur är det med matintaget över dagen och skrattet till god nattet?
Kan han vända sig själv dagtid? Det kan vara så att ni precis kommit till det stadiet att han precis håller på att lära sig, kommer de då över på rygg i sängen blir de ilskna för att de inte kan vända sig tillbaka. När detta händer (det brukar jag höra på skriket) går jag in på en gång, vänder snabbt över till mage och går ut igen lika fort utan ramsa, som om jag inte ens varit där... 8)
vaknar han 45 min efter läggning eller 45 min efter varje omsomning på natten?
Är liten arg biter ingen ramsa. Då jobbar man med husljud. Dammsugaren är min favorit. 8)
Om du går in vid ett sådant tillfälle när han VERKLIGEN ber om hjälp, är det ibland bättre att stå med solfjädern så pass länge tills liten har somnat. Springer man in och ut flera gånger blir de små oftast bara argare och mer störda.
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Re: fått flera bakslag och behöver er hjälp!
Hejsan!
Du har fått jätte fin feedback redan men en sak jag tänkte på är om du varit noga hela tiden med att bekräftelseramsan verkligen fått sista ordet?
Träna vändningar på dagtid, hjälp till så lite som möjligt men så mycket som behövs.
//Malin
Du har fått jätte fin feedback redan men en sak jag tänkte på är om du varit noga hela tiden med att bekräftelseramsan verkligen fått sista ordet?
Träna vändningar på dagtid, hjälp till så lite som möjligt men så mycket som behövs.
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12