Nu har A fått en liten lillasyster som är 7.5 vecka så nu börjar frågorna och funderingarna hopa sig igen...
Har SM från början, men hade lite strul med amningen, så fick lösa det genom att amma bröst 1, rap, bröst 2, skötning och sedan ta till en flaska efter det. Funkade finfint, men tyvärr har vi fått en liten dam som bajsar typ en gång per dag så det "stockar på sig" och hon har haft ont i magen mer och mer fram tills dess att hon bajsat. Men med lite mixtrande med ersättning så har vi nu hittat en kombination av NAN H.A+NAN Sensitive (fd Comfortis) som verkar funka (de få millilitrar som hon numera behöver kompletteras med ibland...)
Nu till min fråga! Hon har sovit riktigt bra, framförallt på nätterna... Har strävat mot 2-2 med lite variation 1.5-2.5 och vise versa men försökt få henne i säng kl 21:30 och ta morgon kl 7:00. Gjorde så med brorsan att jag lät nätterna bli som de blev tills nattmålen föll bort av sig själv och har väl tankar att göra så nu oxå om det verkar funka... Och det har det!!! Vårt "problem" vi haft är att hon den senaste 1-1.5 veckan har sovit fram till typ kl 5 vilket gjort att nattmålet hamnat VÄLDIGT nära att morgonen ska börja. Nu funderar jag således på när det närmar sig att sätta schema om det är för tidigt för en 2 månaders att direkt gå in i ett schema där natten börjar 19:30 istället för att gå via ett schema med 21:30 för att sedan justera ner till 19:30??? Vad ser ni för fördelar/nackdelar med det ena kontra det andra?
Vill egentligen bara förbereda mig inför införandet av schema för just nu väntar jag ut både ökningsperiod och en otroligt tät näsa på den lilla damen som inte direkt bidrar till problemfritt ätande...
Japp, det var frågeställningen för den här gången!
//K