Jag kurade min dotter Alva när hon var 4,5mån och idag är hon 6,5mån. Allt gick otroligt bra, shn-boken är min bibel och också föräldraforumet här på Anna Wahlgren har varit till ytterst stor hjälp.
Innan mina frågor så kommer hennes sov och matschema här:
7.45 godmorgon
8.00 100ml ersättning
9.00 1,5dl gröt
9.45 - 10.30 sova
11.45 kött/fisk eller kyckling pure + ersättning
12.30 - 14 sova
15.00 fruktpure + ersättning
16 - 16.45 sova
17.00 Ersättning
19.15 Välling
19.45 sova natt
Jag borde få ihopdragna några matningar så det blir 3h emellan, ska man mata strax innan hon skall sova eller gå det att t.ex ge gröt klockan 8.00 o sen får hon klara sig till nästa matning 11.45? Eventuellt ändra den till klockan 11?
En annan sak som börjat krångla är den sista dagsluren (hon sover alla lurar ute i vagnen) det är jätte svårt att få henne att sova den. Ska jag korta av den eller flytta den senare? Även 1,5h luren brukar hon vakna efter 45min..
Sen har hjärtat fått sin första tand också, och det har gjort läggningar (både dag o natt) väldigt turbulenta. Ramsan har inte tagit några kvällar (inte heller dammsugare eller musik som annars funkar) är detta vanligt? Jag har några kvällar varit tvungen att gå in o solfjädra o buffa. Har det förstört någonting? Hon har som sagt inte lugnat sig med något annat.
Tack om någon vill svara