Hej
Jag är ingen expert på
ramsan för jag använder den så lite, det blir bara vid nattning och på dagarna. Så det känns inte som jag kan svara så bra på dina frågor
För att ge dej lite perspektiv så ska jag skriva om mina mornar.
Det hade jag förresten redan gjort i morse.

Inlägget var lång och fint, men
DÅ tryckte Hanna på on/off knappen och allt försvann.

Så de bidde inget då.....

Men nu......
För det första! Jag har skaffat mej öronproppar.

För Hanna sover fortfarande i vårt sovrum så för att jag inte ska störas vid varje "skrik" så har jag införskaffat proppar.
Somnade igår sju, som vanligt. Somnar själv i sängen efter en invand, fler månader gammal, rutin som genomförs före läggningen. Vi släcker ner helt, jag lägger henne, stoppar om henne och när jag går ut säger jag, natti natti sov så gott och ute i köket säger jag det igen.

Dörren lämnas uppe och inte allt för sällan står radion och köksfläkten på. När hon har somnat stänger jag dörren om henne, så vi kan använda köket igen.
Ofta så hör hon av sig en eller ett par gånger före midnatt

men dessa små kriser klarar hon oftast av själv. Dvs inom fem minuter. Så går jag in efter 10 och kollar läget, dvs hur hon ligger i sängen.
Under nattimmarna händer det att hon vaknar och ligger och pratar.

Det händer oftast runt fullmåne då hon sover dåligt.

Men hon skvallrar för sig själv och somnar om själv. (bra med proppar).
För några månader sedan så krisade hon alltid vid fyra, fem och sex.

Jag jobbade hårt för omsomning men kom till slut på att jag hade fastnat och stod för en bra underhållning.
Jag backade, ganska rejält. Så jag bad mannen sova i soffan för här skulle minikuras. \:D/ (bra med proppar)
Ramsan har jag inte fått till under nattimmarna men det gör inget, det går bra ändå.

Jag gjorde så att jag stoppade om henne direkt hon vaknade (stället för ramsa) sen lade jag mej och drog täcket över huvudet. [-o< Efter ca 20 minuter gjorde jag samma sak och
då,
då var hon mottaglig för bekräftelsen. Jag stoppade om och hon tystade tvärt och förblev tyst. Till nästa uppvak.

Då började det om....
Nu har lite tid gått och hon vet att någon underhållning blir det inte längre.
Så hon ställer frågor ibland men tystnar fort. :-$ Oftast sover hon fram till sex, halv sju nu för tiden.
I morse vaknade hon 5,59. Skrek fram till 6,20 då
JAG fick nog (då hjälper inte propparna kan jag säga).

Jag stoppade om henne och la mej i sängen, bortvänd och i täcket ramsade jag
EN gång. Hon tystnade och det var frid i några minuter,

men nu var hon ju ganska vaken. Så hon började fråga igen....
6,40 ungefär fick
JAG nog igen, samma procedur och den här gången somnade hon om.
6,55 väckte jag henne för då är det morgon.
Sken som en sol och glad som en lärka.

Äntligen en till underbar dag i härliga liv, såg hon ut att tänka. \:D/
Ja, det var lite om oss.
Jag tycker du ska lita lite mer på din känsla och intuition.

Detta i forumet är ju
bara verktyg och hjälpmedel. Det finns inga regler och självklarheter.
Även om vi alla har kurat våra barn efter AW råd så gör nog nästan alla olika.
Om du förstår vad jag menar.
Det är klart att han förrut inte behövde ställa några frågor för han hade ju ledningen men små barn ska inte ha ledningen.
Men sen när
du börjar visa vägen så naturligtvis ställer han frågor. Och säkert är det så att ju äldre barnen är ju större frågor ställer dom.
Plus en viktig sak. Se det positiva istället för att fokusera så mycket på det som är dåligt.

Det står inte på så har ytterligare en månad gått och poletten hos din son har förlänge sedan ramlat ner och han förstår vad det handlar om....Tänk på att nu får du ju faktiskt sova hela nätterna.
Och när klockan är halv sex/sex så är det ju
nästan morgon.
Allt behöver inte vara perfekt under bebistiden.....för den är ju så kort

8)
Jag brukar tänka på att, när jag väl har fått till vår vargtimme mellan sex o sju då ska väl Hanna börja på dagis. Då blir jag tvungen att
väcka henne sex i stället... ](*,)

Kramar Carina[/i]