Hur ska jag göra????!!!

Skriv svar
arvids mamma

Hur ska jag göra????!!!

Inlägg av arvids mamma »

Hej! skrev ett långt brev, men den där j-kl datorn la av så allt försvann....blä! :x

Har varit med här ett tag och vi har gjort framsteg hela tiden med arvid. vi kurade honom runt ca 7 mån och nu är han 1 år och 3 veckor. Vi har alltid haft problem med vargtimmen kl 5,30/6,00 och det har liksom aldrig försvunnit. Tillslut så la vi honom 18.30 och tog upp honom kl 6 för att slippa allt gråt. det gick bra tills jag och mats kände att "vi står inte ut! Kan han inte sova till kl 7 åtminstone???" :D
Vi började då lägga honom kl 19 och upp kl 7... det gick rätt bra. Han vaknade till kl 6 men då ramsade vi ohc han somnade om till ca 6.45. I 3 VECKOR!! Nu har han börjat vakna 5.30/6,00 igen...................... :cry: sedan ca 4 dagar.

Till saken hör att han fortfarande sover 2 pass : 9-9.45 och 13.30-15.00 och då blir det ju faktiskt 13.5 timme tillsammans. :!: :idea:
Så vi kanske borde försöka gå ner till 1 sovpass? Ska man då bryta tvärt?
:?: Till saken hör att jag och arvid ska åka till sälen med mina föräldrar lö-tors, det kanske är bäst att vänta tills vi kommer hem???Eller?????

Ge mej svar fort!! :D
kram jessica
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Schemalagt har du ju nu 14 tim 15 min, och det är onödigt mycket, tycker även han.

Att han vaknar tidigt (igen) har alltså ingenting med hur det var förut eller inte var förut att göra - se inte tillbaka :!: - utan med att han blivit en gammal man.

Så ge honom en lur, tycker jag, på 1,5 tim, håll den på benhårt fast tid, samma varje dag och lägg natten 7-7 med endast marginalkvart, högst :idea: Så ska du se att han inom en vecka sover snyggt och prydligt natten ut.

Jag tycker du ska ändra rakt av och göra det nu :wink: :!: Resan borde göra det enklare för dig. Han får en massa nya intryck, är ute mycket (förhoppningsvis), kan alltså lätt hållas igång på dagarna och sova gott när det väl är dags.

Håll bara tiderna orubbligt noga :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
arvids mamma

Inlägg av arvids mamma »

Tack Anna!

Ja, jag kanske borde köra med en gång. Det jobbiga är att min man ska inte med på resan utan endast mina föräldrar...och de har jämt massa åsikter.... :roll: Jag har förklarat modellen och hur vi gör men mamma har svårt för detta...hon vill gärna in och dutta i rumpan.
kram jessica
father of sons

Inlägg av father of sons »

Dags att ändra profilen:

:lol: "mamma till en underbar 8-mån kille!!" :lol:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack, då får du välja vem och vad du ska prioritera. Barnets välbefinnande eller mammas :?: :roll

Innan saker infekterats skulle du lugnt och vänligt kunna förklara för mamma vad som gäller, utan att invänta hennes godkännande nickningar. Och tala om att ifall hon har problem med ditt sätt att sköta ditt barn, kanske ni inte ska åka tillsammans.

Var inte rädd :!: Det är du som är mamma nu.
pia-lotta

Inlägg av pia-lotta »

Ett tips på vägen:

I början när man ändrar till en lur kan de vara jättetrötta framåt lunchtid och det kan då vara bra att lägga lunchen för Arvids del lite tidigare än vanligt så han orkar äta och får somna på mätt mage. :D

/Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Och hur gick det (med mamma), och hur går det :?: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"