Hej!
Kan barnet sova middagsluren (1,5h) i sin säng? Hon sover nämligen mycket bättre, längre där.
Ska man även vid middagsluren buffra och ramsa? En annan ramsa?
Kan ngn snälla hjälpa mig.
Middagslur i säng
Re: Middagslur i säng
Hej och välkommen hit!
Kurar du eller har du inte börjat än?
Hon kan absolut sova i sängen. På dagen har du en ramsa som inte innehåller ordet natt. Mina ramsor går så här.
Dag: sov så gott en liten stund.
Natt: god natt, god natt och sov så gott
Första dagen går du tillväga som vid första natten, dvs du får buffa. Se lathunden http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Jenny
Kurar du eller har du inte börjat än?
Hon kan absolut sova i sängen. På dagen har du en ramsa som inte innehåller ordet natt. Mina ramsor går så här.
Dag: sov så gott en liten stund.
Natt: god natt, god natt och sov så gott
Första dagen går du tillväga som vid första natten, dvs du får buffa. Se lathunden http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tack snälla för svaret.
Jag kurar. Andra natten nu. Betydligt mindre buffande vid läggning och betydligt färre frågor från henne.
Kan jag buffa även vid middagslur på andra dagen?
Om jag själv inte kan ta fjärde natten kan mormor göra precis som jag el ska vi låtsas som att den natten var något helt annat?
Jag kurar. Andra natten nu. Betydligt mindre buffande vid läggning och betydligt färre frågor från henne.
Kan jag buffa även vid middagslur på andra dagen?
Om jag själv inte kan ta fjärde natten kan mormor göra precis som jag el ska vi låtsas som att den natten var något helt annat?
Du kan buffa andra dagen, men mest som markering. Dags att sova! Inte buffa till sömns.
Mormor kan ta sista natten, men se till att hon är påläst och har attityden på plats! 8)
Mormor kan ta sista natten, men se till att hon är påläst och har attityden på plats! 8)
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903