Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Valkomna alla vänner, gamla som nya, om allt och ingent

Inlägg av annawahlgren »

:D Här kan man kackla hej vilt om precis allt och hur personligt som helst på nystartade KACKELFORUM :wink: :lol:

Var inte det en bra idé :?: :!: :lol:

Välkomna hit när ni känner vänskapligheterna segla upp och "bara" vill prata, om allt och ingenting, stort som litet, med kända och okända, med andra och varandra :wink: :lol:

Om och när en fråga dyker upp där någon ger goda tips - vänligen skyffla vidare till vederbörligt forum, så ingen missar era klokheter!

Och om och när ni inte kan svara varandra, om det nu är något extra knepigt och knåpigt på tapeten, så skriv frågan på vederbörligt forum :wink: så att själva kompetensmaffian kan komma galopperande till undsättning :lol:

För här kommer inte "bevakningen" kanske alltid att vara så skrupulös. Här är ni hur privata, hur personliga som helst :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Härligt med nya forum så här i vårtider!!Ja, kanske inte vår riktigt ännu... :D Har faktiskt ett forumtips till...Vi ska ju snart få en liten, och vi har problem med namn.....Inte överens..alls..
Så hur vore det med ett namnforum när det ändå är förändringstider? :wink:
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Men kära nå'n, då :shock: :roll: :lol: Här var det ju ingen måtta på kraven :evil: :lol: Kan du inte bara helt banalt starta en NAMN-tråd här :?: :!: Det kunde verkligen bli en kul och lagom privat historia om man säger :lol:

Sonen jag trodde jag skulle få som nummer två skulle heta Ossian. 8) Vet inte om jag ska tycka det var tur att det inte kom någon Ossian till världen eller om jag ska beklaga :?: :!:

Och så ville jag ha en Elin. Som det dräller av numera.

Och en Edit.

Och en Ada.

Ungarna räckte ju bara helt enkelt inte :!: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Trodde att Nils eller Nilsa var givna namn! :shock: :lol:
Josefin33

Inlägg av Josefin33 »

annawahlgren skrev:Och så ville jag ha en Elin. Som det dräller av numera.
Haha jo det kan jag skriva under på... när jag var gravid bestämde vi att om det blev en flicka skulle hon heta Elin efter min gammelmormor. Vi hade ingen koll på "namntopplistor" och sånt, så när hon väl föddes och det vart en liten Elin insåg vi snabbt att nästan alla tjejer hette så :D
J och Å

Inlägg av J och Å »

Va kul med nytt forum.

Vi har namn på tapeten här också.

Tjejnamn var klart, men då fick grannen nys om det och dop är till helgen. Det skulle bli en Inez. Jobbnamnet med Karl va Karlinez.

Nu är det svårare. Vi "måste" ju fundera på 2 tjej resp. 2 killnamn. Så vad tycker ni om dessa
Mina
Sofia
Sara
Lisen

Nils, (ja det är sant, hade det i bakhuvudet när vi bestämde karl)
Petter
David(men nu har syster skaffat kille, som heter David)
Tom

Har ni några förslag. Namnet ska helst funka på eng, spanska och franska också. Vet ju hur det är att heta Åsa. Hur förklarar man det på utrikiska.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Mammut Maria, fattar inte vad jag tänkte på! Eller inte tänkte på. Nils och Nilsa är ju bara så bäst :shock: :wink: :lol:

Nilsa heter ingen liten flicka vad jag vet. Skulle vi inte vara nyskapande :?: :!:

:D J och Å :D Sofia och Sara är ju sååå vanliga namn numera. Vi vill ju inte att de ska förväxlas :shock: Träffade i somras en ung dam (17) som hette VENUS - på allvar... och jag tänkte: hur kan hon leva upp tilt det :?: Hon var väldigt vacker men ändå :shock: :lol:

Och en ung man som föddes i somras blev döpt till Milo.

Venus från Milo :!: :roll:

En enda gång har jag verkligen reagerat och gnällgafflat: "Men DET kan ni väl ändå inte döpa ett oskyldigt barn till :?: :!: "

Namnet var Nemo. Som betyder Ingen.

Nemo är nu en vuxen ung man på två meter utan märkbara mindervärdeskomplex... :lol: :lol:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Är verkligen Sara och Sofia så vanligt. Det visste inte jag. Men mitt första val, (hörde ni MITT, som om maken hade noll att säga till om) är Mina, det är väl inte så vanligt.

Karl har fått sitt namn från min pappas sida, farfar och farfars far hette också Karl.
Nu tyckte min ömme make att Elvira är ju fint, och som andra namn BLIR det Kristina. Men det roliga är att jag heter Kristina och det efter farfars mor, som hette Elvira i första namn. Så det blev bara för mkt. Och Elvira är ju vanligt idag.

Vad tycker ni om Emme?
Liin och Antonia är också med på listan?

Nemo, hm, inte så kul kanske.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Mina är väl jättegulligt :!: Om hon inte känner sig alltför "annekterad" förstås... :roll: :?:

Och Anonia. Krävande men vackert :!:

Emme, så sött :wink: :lol:

Och vem bryr sig om vad jag tycker :?: Skulle inte jag göra :lol: :lol: :lol:

Sedan har vi ju allitd Nilsa Gullegrisa.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag som inte vill ha nån liten till drömmer ändå ibland om en liten Elsa... Eller Disa, eller Isa... :roll:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sarika

Inlägg av Sarika »

Vi har två namn klara sen gäller det ju bara att det passar när man möter den lilla nya människan :wink:

Viggo
Disa

:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kom ihåg att titta på efternamnet! :shock: När jag läste på Sibelius Akademin träffade jag en tjej som hette "Miina" i förnamn och "Kenttä" i efternamn... :P Hon var måttligt road av sina föräldrars sinne för humor! :roll:

Miina = min

Kenttä = Fält

Ehehe... :roll:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Viggo var bra :D

När/om det blir några fler barn och om det blir en kille vill vi ( jag) att han ska ha ett namn som börjar på V.

Vi har funderat på Viktor, ( men det heter en nära väns kompis barn) Valdemar samt Wilmer. Viggo hade jag inte ens tänkt på. :D

Finns det fler bra ( pojk) namn som börjar på V :?: :?:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ååå vad kul med namn! Jag som har två killar kan absolut tänka mig att försöka en gång till med att få en liten Selma. Jag tycker det är så gulligt, trots att alla kommer säga Semla, jag vet..
Lilla goa Semlan..(och jag som älskar såna med grädde också, äter en om dan så här års :D )
Åsa
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: Vi önskar en Elvira, Ossian, Ocke, Irma, Ester..... :lol:

/ Mamman till sönerna :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"