Hursomhelst.. Vi har kört SHN i 8dygn och resultatet av det har än så länge blivit att nattningarna går fortare än förr (nu 15-40 min). Dock har han fruktansvärd panik bara han kommer in i sovrummet på kvällen. Trots detta att vi har skrattet-till-godnattet. Han vaknar två gånger per natt.Första gången somnar han fort efter vi ramsat., andra gången är det klart svårare och han blir mer upprörd. Positivt är att han äter mycket bättre på dagen nu och slipper nattmål!
Hans schema ser ut såhär:
08.00 godmorgon
08.10 frukost
10.00 förmiddagslur 45 min
11.00 mellanmål typ frukt
12.30 lunch
14.00 eftermiddagslur (skulle behöva 1,5 timme men sover kanske högst 1 timme)
16.00 middag
19.00 kvällsmat
19.45 flaskslurk
20.00 läggdags
Vi har läst boken men har ändå några funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa oss med.
Idag när han sover på dagen somnar han endast om vi är ute med vagnen. Vi har provat att göra som på natten fast med annan ramsa utan att lyckas. Vi har hållit på i mer än 2 timmar och då är det ju försent för att sova om man ska hålla schemat? Hur ska man få honom sova längre på eftermiddagsluren? När han vaknar kan vi inte få honom att sova längre. Vore så skönt för honom att få ro och somna på dagen. Vi är rädda för att äventyra nattsömnen med att mixtra med dagslurarna.
Är det normalt att stå still på att han vaknar 2 ggr per natt sedan 5 nätter tillbaka eller borde det blivit färre gånger? Undrar om detta är slutresultatet.
Tack på förhand