BARNAKURS i Gastsjön 1-5 augusti

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: BARNAKURS i Gastsjön 1-5 augusti

Inlägg av annawahlgren »

Embla skrev: Blir man diplomerad kurare efter de här dagarna? Vill gärna hjälpa andra föräldrar framöver.
Det är meningen! Nu kan jag inte svära på att vi får något "arbetsmaterial", dvs små sömntrasslare att praktisera SHN på - för dagen är en stycken bebis halvanmäld; folk kurar så bra själva numera efter boken, i förening med detta unika hjälpforum med alla dess underbart hjälpande händer \:D/

Men vi ska nog kunna praktisera ändå. Och inte minst teoretisera. Jag föreläser varje dag, med plats för frågor och svar i princip dygnet om :wink: :lol:
Embla skrev: Undrar lite över hur vi ska sova; ska man ta med sig liggunderlag, täcke, sängkläder osv?
Nej, du ska inte på scoutläger :shock: Du kommer att få bo skönt, det kan jag lova. Sängkläder och handdukar finns. Ta med baddräkt bara - är det kallt i vattnet finns bastu vid sjön att begå innan (och efter?) doppet. Om du hinner :mrgreen: Och det gör du. Det är vackert här, stort och rofyllt, ingen trafik och myggfritt i år dessutom (jag har införskaffat en riktig myggmördarmaskin). Och man behöver inga snygga kläder :idea: Bara sköna.
Embla skrev: Har f ö bokat min biljett nu :D
Toppen! Ankomsttid :?: Vi ska försöka samordna transporterna till och från tåget.

Du är så VÄLKOMMEN :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Embla

Inlägg av Embla »

Jag kommer 15:34 den 1/8 och åker 12:20 den 5/8. Någon annan som kommer då?

Anna, jag ser fram emot att ta del av din kunskap och få uttrycka min tacksamhet personligen. Ska bli fantastiskt!!! Jag hade gått under utan dej och SHN.
Mamma till Alva, född 121017, kurad 26 april 2013. Stor lycka!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Vi ordnar definitivt med hämtning från tåget och leverans till det :wink: :lol:

Jag vet faktiskt inte mycket mer ännu. Än att du är varmt välkommen :heart:

\:D/
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej!

Nu kan jag meddela följande: Jag kommer att åka med mina föräldrar upp till Gastsjön på torsdagen. Vi ska försöka hinna vara i Bräcke när tåget anländer 15.34 så att jag kan åka med i den "hämtningsbilen" vidare till Anna. Mina föräldrar ska fortsätta till släktingar i Ånge. Men blir det ont om tid så får de "svänga förbi" och lämna mig i Gastsjön.

Hem åker jag med tåget på måndagen från Bräcke kl 12.20. Nu är det bokat och klart!

Barnen mina stannar hemma och har det bra med pappa, farmor och vänner.

Det är ju inte så lång tid kvar nu. Jag ser fram emot detta! :D

:heart:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen, Tutan :heart:

Transport från och till Bräcke utlovas garanterat. Hur det blir med resten återstår att se :wink: :lol: (Social delaktighet kan nog också garanteras 8) )

Ta med dig vackert väder :mrgreen:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:cry: Det är med tungt hjärta jag skriver dessa rader.

SHN-kursen är inställd.

Barn och vänner som i dagarna sett hur orkelös jag är, såväl fysiskt som psykiskt, har avrått mig.

Inte ens om jag kunde ta betalt, och fick betalt, skulle jag orka. Jag har fått inse det nu.

I år skulle jag dessutom inte ha någon hjälp utan organisera och hålla i allting själv. Jag är inte i det skicket att jag kan organisera någonting alls just nu.

Jag hade sett fram emot kärleksfull gemenskap, samtal och kurning, nytta och glädje, men jag fixar det inte. Jag fixar ingenting för närvarande. Det hjälper inte hur jag försöker frambesvärja den styrka jag inte har. Den senaste tidens händelser har inte gjort mig starkare.

Hellre än att inte kunna leverera, som det heter - leva upp till alla kära besökares rättmätiga förväntningar - ställer jag in, drar täcket över huvudet och försöker (fortsätta) läka min trasiga själ.

Jag är så ledsen över den besvikelse jag åsamkar så många :^o

Kära Embla :heart: Måtte du få tillbaka pengarna på biljetten eller kunna sälja den!

Kära Tutan :heart: Kära Ingefrid :heart: Jag hoppas detsamma för er.

Förlåt mig.

Er
Anna

:heart:
Embla

Inlägg av Embla »

Men snälla fina Anna, du ska inte be om ursäkt. Helt klart rätt beslut att fatta om du känner så, ju. Självklart blir man besviken för att inte få träffa dej -jag tycker ju du verkar helt fantastisk- men kanske får jag den möjligheten framöver någon gång.
Ta nu hand om dej och njut av sommaren och försök samla kraft. Finns en tid för allt, och när/om du känner att det är dags igen för en ny kurs så kommer jag gärna då.

Allt gott till dej :heart:

Många kramar!
Mamma till Alva, född 121017, kurad 26 april 2013. Stor lycka!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Tack Embla, raraste Embla :heart:
Tutan

Inlägg av Tutan »

Det är tråkigt att läsa att du inte känner dig pigg, Anna. Det har du min fulla förståelse för, efter allt som hänt senaste åren, flytt och det som varit senaste tiden. Påfrestande, minst sagt.

Skönt är det dock att läsa att du har insikten och lyssnar på din kropp, och säger nej och stopp. =D>

Visst känner jag besvikelse men livet går vidare och forumet finns ju här, när jag vill få en dos av kunskap, kärleksfull gemenskap, nytta och glädje.

Min tågbiljett är ombokningsbar. VAR ska jag åka nu :shock: :wink: ?

Styrkekramar till dig! :heart: :heart: :heart:
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Tack - kära, kära Tutan :heart:
Skriv svar