Jag lyssnar och lyssnar och försöker förstå vad hon menar med sina skrik men tycker fortfarande detta är otroligt svårt! Känns som om jag säger ramsorna på måfå, för att testa och se om mitt röstläge och just den typen av ramsa fungerar. Ibland når den fram, ibland inte. Och då måste jag ju låta henne reagera och ska inte säga en ny på ett tag, speciellt inte när jag är inne på 4:e dagen..!
Jag tyckte vi hade en hemsk morgon där inget verkade hjälpa eller så är jag bara väldigt dålig på att lyssna av henne och förstå henne.
Natt 4:
19.31 (Hon kräktes 19.21 under kvällsslurken, så snabbt tvätta av och byta pyjamas, sen kollade vi om hon ville ha mer välling, vilket hon ville). Parkera, solfjäder 1-2 sek, ut med lugn och glad ramsa x4 + 2 bekräftelser. Hon ät tyst hela tiden. =D>
19.41 Hon har inte sagt ett ljud, jag går in och tittar till. Hon ligger precis som jag lade henne, fast utan täcke.
19.50 In och lägger snabbt på täcke.
20.30 Gnäller i 1 sek.
22.20 Gnäller i 1 sek.
05.20 Gnyr.
05.22 Gnyr.
05.27 Gnäller, tystnar snabbt.
05.58 Gnäller, tystnar snabbt.
06.02 Prat.
06.37 Börjar ledsna, ger en glad och lugn ramsa som hon hör. Höll på att bli mer ledsen men tystnade. Jag sätter på musik.
06.57 Gnäller och gnyr.
06.59 En glad och lugn ramsa, hon klagar och klagar.
07.02 Hon låter lite arg. Jag gör husljud. Tycker hon verkar bli mer arg av husljuden men jag fortsätter.
07.06 Höjer musiken då hon är vansinnig och skriker och skriker.
Från och med 07.02 så skriker hon upp sig, varvar ner, skriker upp sig, varvar ner med några sekunders mellanrum.
07.14 Ger en luuugn och betryggande ramsa. Hon hör den för hon varvar ner men fortsätter av och till. Sen börjar hon skrika och skrika och skrika.
07.18 Vet inte vad jag ska röra, ramsar x 6, hon lugnar sig något men blir jättearg snabbt igen. Känns inte som att något hjälper. Så här håller hon på nu, (jag låter henne vara) tills dess att hon tystnar 07.28 och jag passar på att göra glad morgon och låtsas som ingenting. Hon lugnar sig snabbt.
Jag tycker morgonen är jättejobbig när hon skriker så här för jag vet inte vad jag ska göra när varken ramsor, musik eller husljud hjälper! Tänk om hon inte är arg? Tänk om hon är ledsen och jag bara står där och gör ingenting fastän jag borde? Jag tycker sällan synd om henne när hon skriker, jag blir mest arg och frustrerad själv av allt gap och skrik.
Jag känner mig väldigt glömsk nu under kuren. Kan läsa samma kapitel flera gånger men blir stressad när hon skriker och glömmer en del av det jag nyss läst. Brukar inte vara sån här. Men jag har skrivit stödlappar och satt på utsidan av hennes dörr som jag läser innan jag ramsar och för att hålla mig lugn.
Jag behöver ert stöd och era synpunkter.
Tack för allt!
Kram