gråter och gråter och gråter
gråter och gråter och gråter
Neos tredje dag på kuren. Nattningen kortades natt två och tre till en halvtimmes protester och gråt. Problemet är eftermiddagsluren. På förmiddagen går jag ut med vagnen. Han somnar med en gång. På eftermiddagen försöker jag få honom att sova i sin säng. Men han gråter och gråter i minst en halvtimme då också, spelar ingen roll vad jag gör. Halva tuppluren försvinner ju! Vad ska jag göra? Ska jag gå ut i alla fall? Blir det lättare att vänja honom senare att sova inne? Hjälp! 
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Kan du inte få ramsan att få tyst på honom, måste du öva upp ramsan bättre, och det kan man inte göra på barnet. När man kommer så långt som till barnet måste man VETA att den tar. Och envisas med att den SKA det, punkt slut. Inte vänta på barnets bekräftelse och godkännande nickningar, för då smyger små frågetecken in i ens säkra attityd och det är kört.
Men om han nu somnar och sover så gott ute, varför inte låta honom ta den luren utomhus också
När sömnen sedan väl sitter till tiderna, kommer du att kunna lägga över honom i sängen (både hemma och borta). Bara du håller tiderna
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Och så ska jag också tillägga det självklara - betona:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tack snälla Anna för ditt svar. Jag ber om ursäkt för mina många trådar. Hade inte riktigt kläm på hur det funkade, men NancyDrew förklarade det i min tråd "snälla någon hjälp mig, jag ger upp!". Så nu vet jag. Nu promenerar vi ute istället. Se gärna den andra tråden om du vill veta mer, där fortsätter jag, det är där min "historia" finns. Tack igen! 
Min lilla älskling heter Neo och är född 2005-05-26. Han är min pärla, men väldigt envis, han måste ha det efter sin pappa 
Kurade med start 19/2-05.
Kurade med start 19/2-05.
-
annawahlgren