gallskrik hela 1a natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Norahsmamma
Rådgivare/advisor

Re: gallskrik hela 1a natten

Inlägg av Norahsmamma »

Hej! :D
Han är ju stora killen nu och ska självklart få välja vilken ställning han ska sova i :wink: . Jag skulle dock fortsatt att lägga på mage just som ett besked att det är sovdags. Skulle han sedan vända sig till rygg så skulle jag inte bry mig om det, utan det kan han ju få göra om han vill.

Solfjädringen skulle jag skippa. En snabb, glad läggning och sedan en ramsa ut. Inga konstigheter liksom :D . Sedan får han vända sig och böka runt som han vill tycker jag.

:D
//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
lindani

Inlägg av lindani »

Hej,

Noah sover nu "alltid" hela natt och han sover lurarna väldig bra också så vi är mycket tacksamma för er hjälp.

Nu tänker vi vara med i en konferens som också har en pass på kvällen. Noah brukar att somna i sin säng vid 19.15 varje dag.
Skulle vi kunna läga honom i vagnen vid samma tid (med hörselskydd), när konferensen är över flytta honom till bilen och sen flytta honom från bilen till hans säng eller tror ni att det kan vara för mycket för honom?

Jag tror att boken pratade om att detta skulle fungera så man ska kunna göra saker på kvällen när man har inte barnvakt.

Tack för era råd och tips!
Kurstart 2012-06-12
Noah, Född 2011-08-29 kurad
Samuel, Född 2015-11-16
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej,

vad härligt att höra att det går så bra för er. Och skönt för liten att få sova så gott. Bra jobbat.

Angående kvällen så skulle jag göra så som du skriver. Jag brukar tänka en gång ingen gång också om något skulle strula.

Lycka till!
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
lindani

Inlägg av lindani »

Hej,

Vihar problem med vår 14 månaders lilla kille som kurades vid 9 månader. Senaste veckorna har krånglat då och då nattetid, kvällstid. Han vaknar och gråter som går över i hysteriskt skrik, det verkar inte som att ramsandet går fram. vi går då in och lugnar honom gnm att lägga ner igen, han står ibland upp och buffar honom tills han är lugn och går ut men m ramsan. då börjar han gråta igen och skrika.
vi känner oss lite vilse eftersom det som förut fungerade inte fungerar vissa nätter. ibland har vi gått in 2 ggr per natt.
det känns jobbigt eftersom han är så upprörd och inte somnar om mha ramsan, vad kan ha gått fel?

P.S: På dagen nu ibland när han är trött och mycket frustrerad gråter/skriker han utan kontroll (Det började 2 veckor sen) och på samma sätt låter han nu när han vacknar på natten.

Tack så mycket för er hjälp
Kurstart 2012-06-12
Samuel, Född 2015-11-16
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Hej! :D
Hur ser ert schema ut nu? Gärna så detaljerat som möjligt med mat, sömn, utevistelse, social delaktighet osv.

Ni kan ha lite förtrots på tapeten oxå 8) Här finns massor med bra läsning om bland annat frustrerade 1-åringar och förtrots bara att scrolla, välja och vraka! :D

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =8&t=18665

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
lindani

Inlägg av lindani »

Hej,

Sover natt 19.15-07.00
välling 07.00
liten frukost 08.00
lunch 11.00
sova 12.00-13.45
mellis 14.30
middag 17.30
välling 18.45

brukar ha som utomhusaktivitet att gå promenad och han själv får gå en stund utomhus själv m oss. fm och em alternativt annan aktivitet

upplever att han e väldigt mkt på oss, vill va med . inte långa stunder han fixar själv. vi har social aktivitet m honom...

tack för råd på länken

linda
Kurstart 2012-06-12
Samuel, Född 2015-11-16
mumintrollet

Inlägg av mumintrollet »

Hej!

Jo det svajar i de små livens värld ibland. Viktigt är att ni förmedlar en trygghet och gör det konsekvent. Barn kan få några fnurror på sovandet ibland och då är det att välja en strategi hur man bemöter dem. Ni har ypperliga verktyg att arbeta med. Om det verkar att det är PANIK vid detta läge och en solfjäder hjälper ja då kan ni göra det. Men kom ihåg att vara lyhörda på ifall inspringandet blir en ny vana för då får ni backa bandet igen och låta ramsan jobba! Hänger du med? ;)

Det att han verkar klängig kan hänga ihop med att han går igenom nya faser och känner sig otrygg med det nya i sitt liv. Massvis med social delaktighet kan hjälpa, samt att vara ute med rejäla utmaningar. Promenera överallt, hjälpa till med matlagning, plocka in tvätt, sopa, plocka upp saker åt mamma, dammsuga, torka damm, diska.. Ja allt möjligt som en 14 månaders stor herre KAN! :)

Schemat ser bra ut, inte tror jag att det är där skon klämmer.
Dotter född 4.8.2011 Kurad februari 2012
Son född 24.9.2013. SM sedan start
lindani

Inlägg av lindani »

Hej i sommartider

har en liten fundering om hur man kan hjälpa sitt barn med att sova borta.
Vi ska vara hos min mamma i ett par dagar och i deras hus så sover Noah på övervåningen . Sist vi var här så protesterade han väldigt mycket och ville inte alls sova där, ville bara ut från rummet. jag täcker så det e mörkt o senare under kvällen tassar jag in o sover i samma rum, hans hörna är avskilt med tyg.

det e alltid lite svårt för honom att sova här, förstår inte varför. jag med tycker det e jobbigt att återigen sova i samma rum för jag vaknar av honom o han kanske av mig, skulle vara tacksam för goda råd hur man kan göra situationen lättare.

/Linda
Kurstart 2012-06-12
Samuel, Född 2015-11-16
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"