Hej!
Min dotter är nu 6 månader och vi har kört standardmodell ända sedan början. Hon sover i princip hela natten utan att vakna, vårt schema ser ut så här:
Vaknar 7 (äter gröt med mjölkbas med osaltad smör i samt frukt i den, samt jag ammar i slutet)
Sover 9-9.45
Vaken 9.45-12 (kl 11äter pure som jag gör själv av sötpotatis och några andra rotfrukter och/eller grönsaker samt kyckling och olja i den, ammar)
Sover 12-14
Vaken 14-16.15 (pure som ovan ca kl 14.30)
Sover 16.15-17.30, ibland blir det kortare
Vaken 17.30-20 ( kl 18 äter gröt som på morgonen eller rejält med avokado och frukt. Ammar kl 19.30)
Godnatt kl 20
Hon äter väldigt bra men problemet som jag har är att hon vaknar alldeles för tidigt på morgonen, imorse var det kl 5.30, vanligtvis mellan 6 och 6.20. Ramsan använder jag under dagen och kvällen men det fungerar inte på morgonen, hon börjar gråta hysteriskt. Buffning eller solfjäder fungerar inte heller utan efter att försöka allt, tar jag upp henne. Jag har försökt amma henne och sedan lägga henne tillbaka till sängen men det fungerar inte heller. Och då gör vi morgon så pass tidigt och då ändras allt på dagen också. Ibland får hon ihop de 15 timmar som hon behöver, ibland inte. Vi har det mörkt i rummet så det är inte det att hon skulle se ljus och tänka att det är dag. Hur kan jag få henne att sova 20-07 (eller helst 20-08)?
Tack för svar på förhand!!!
Dotter vaknar alldeles för tidigt
Dotter vaknar alldeles för tidigt
1a dotter född 16e augusti 2008
2a dotter född 15e december 2012
2a dotter född 15e december 2012
-
Norahsmamma
- Rådgivare/advisor
Re: Dotter vaknar alldeles för tidigt
Hej och välkommen hit!
Vad härligt att din dotter fått så bra start i livet =D>
Din dotter börjar nog koma in i den perioden då det nästan inte finns något stopp på aptiten. Hon verkar ju äta väldigt bra, men jag skulle nog lägga in en riktigt middag där vid 18. Det kan ju vara så att hon inte riktigt står sig på gröt eller frukt och avokado hela natten.
Sedan vill jag tipsa om den HÄR tråden som ger bra tips om hur man kan hantera tidiga uppvak.
//Norahsmamma
Vad härligt att din dotter fått så bra start i livet =D>
Din dotter börjar nog koma in i den perioden då det nästan inte finns något stopp på aptiten. Hon verkar ju äta väldigt bra, men jag skulle nog lägga in en riktigt middag där vid 18. Det kan ju vara så att hon inte riktigt står sig på gröt eller frukt och avokado hela natten.
Sedan vill jag tipsa om den HÄR tråden som ger bra tips om hur man kan hantera tidiga uppvak.
//Norahsmamma
Norah
, född 110123, kurad juli 2011
Almin
, född 160521, SM från start
Almin