Vicken tuuuuur, mamma!!!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
AnnaO

Vicken tuuuuur, mamma!!!

Inlägg av AnnaO »

Jag läser här på forumet varje dag men jag ger inga råd eller skriver eller så, för jag känner mig inte alls som att jag gör det jag borde, men jag måste bara få berätta en sak som Vincent, 4 1/2 år, sa!

Jag skulle mäta våra fönster för att beställa persienner och Vincent var hemma från dagis. Han börjar naturligtvis leka med min "mätare", sånt där metallmåttband, så då säger jag till honom att hjälpa mig att mäta fönstren. Han stånkade och klättrade och kämpade på alla sätt och vis och jag tyckte han gjorde ett bra jobb.
Då tittar han upp på mig och säger med ett smil från öra till öra: " Vicken tuuur mamma!!!" Jag frågade vadå?

"Att du har mej!! Så jag kan hjälpa dig!! För du kan inte själv!! Vicken tuuur att jag var hemma idag!!!!"

Det var så gosigt att jag fick tårar i ögonen, jag kunde inte annat än hålla med honom helt och hållet!

Kramar Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Kit

Inlägg av Kit »

Du har i alla fall lyckats med det underbara att hos ditt barn plantera känslan av att "De andra klarar sig sämre utan mig!", en av Barnabokens alla hörnstenar. :thumbsup: =D> :heart:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

för jag känner mig inte alls som att jag gör det jag borde
Det tycker däremot jag att det verkar som att du gör :!: :D
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Tack, det var gulligt sagt av er!

Jag har haft Barnaboken som ledstjärna sedan länge, men jag kämpar alltid vid slutet av dagen med att tycka att jag kunde gjort bättre..."vän av ordning",dyker upp titt som tätt, tyvärr.

Men när barnen säger sådana här saker då blir man jätteglad ända in i själen! Det sporrar en att fortsätta kämpa emot "vän av ordning", eller hur?!!

Kramar!
Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol: Underbart! :lol:

Men jag måste säga - Visst är det vikitgt att vara självkritisk om det varit något som gått dåligt under dagen och då fundera på hur man ska göra om det inträffar en liknande situation igen.

MEN :!: :!: :!: Det är lika viktigt att tänka igenom vad man faktiskt gjort bra och till och med riktigt bra under dagen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej LO!

Jo, det är sant, jag försöker vara lite mindre självkritisk och en sak som hjälper är faktiskt att tänka efter före, så jag gör bättre från början istället för att ångra mig efteråt :D

Men som sagt man blir glad i hjärtat av att höra barnen säga saker som denna, eller hur :!: :D
TACK ALLA!
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Åh härligt att han vet det!! För visst är det så, vilken tur!

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"